pondělí 7. května 2018

Ze života blbky 2 - Jana Nováková

Autor: Jana Nováková
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Nosková Věra
Počet stran: 208

"Občas se bojím tě vzít ven, protože se vždycky rozčílíš kvůli hloupostem a všechny kritizuješ," vylezlo z něj nakonec.
"Já? Takové sluníčko a veskrze milý člověk?" ironicky jsem potvrdila jeho slova.
"No někdy jsi s tím pěkně protivná, když jdeme kolem ženský, který já si ani nevšimnu, a ty hned začneš o tom, jaký  měla příšerný boty nebo že ji lezl zadek z kalhot."
"Když je tlustá a prdel se jí nevejde do kalhot, tak to je jasné, že si toho všimnu. A jelikož jsem žena, musím neustále mluvit, takže když jdeš se mnou, logicky to řeknu tobě."

Možná jste si při četbě prvního dílu říkali: Je tohle vůbec možné? Skutečně čtu knihu nebo někdo tajně sledoval můj život? A může to být ještě horší?
Na poslední otázku mohou čtenáři najít odpověď v této knize. Kdo očekával zmoudření mladé dívky, může si o něm nechat zdát. Jaký by to byl život blbky bez trapasů, hloupých řečí a komplikovaných mezilidských vztahů?

Jana Nováková se narodila v Praze a vyrůstala v Černošicích u Prahy. Vystudovala obor aranžérka, podnikatelka a nakonec manažerskou ekonomiku. Kariérní stránku má stejně pestrou jako studijní (pracovala v administrativě, v cestovní kanceláři, v obchodě, jako referentka či průvodkyně).
Od dětství psala do šuplíku, založila si blog a nakonec se ve 26 letech rozhodla napsat knihu a vydat ji. Kniha Ze života blbky vyšla pomocí crowfundingové kamapně.

Pokračování Ze života blbky Vás opět zavede do dalšího roku hlavní hrdinky. Kniha je zase psaná formou deníku, takže s blbkou prožíváte její každodenní život. Nepoučila se a život ji stále hází klacky pod nohy. Čeká na Vás spousta trapných a veselých situací.

Kniha navazuje tam, kde skončil první díl. Po odmítnutí žádosti o ruku jejím princem Davidem, které bylo opravdu k neuvěření a říkáte si, že autorka opravdu hlavní hrdinku pojmenovala správně, na ni čeká jeden průšvih za druhým a nenechá na sebe dlouho čekat, protože už cesta zpátky z Vídně je katastrofa. I přesto, že se jim podaří jejich vztah zachránit a vše vypadá růžově, tak její nešťastné a trapné okamžiky ji stále potkávají. Rozhodla se, že změní svůj život a čím my ženy začínáme jsou většinou vlasy, nakoupí si pár knih o tom jak na sobě zapracovat, aby ukončila svou žárlivost a v neposlední řadě dá výpověď v práci. Budete ji nesnášet i obdivovat více než v prvním díle, je více kritická k okolí, což mě v některých chvílích opravdu štvalo. Popravdě jsem mnohem více obdivovala Davida, jakou má svatou trpělivost. Prostě princ snů. Při čtení mě napadlo, že bych chtěla její život, celý rok bez práce, jen nějaké přivýdělky, které ji podle všeho moc peněz nevydělaly, ale přesto stále nakupuje. Nové oblečení, knihy, akce s kamarádkami. Říkáte si, kde na to bere? A jak to, že to  skoro neřeší? Odpovědí se nedočkáte, prostě takhle žije a funguje to.

Některé dny, stejně jako v našem životě jsou nudné a nic se neděje, ale tím je kniha více reálná, protože každý den nemůže být zábavný a plný akce. Kniha se četla dobře, pořád Vás to drželo v napětí, co se stane příště a jak to s nimi dopadne. Dostane David odvahu a požádá ji znova o ruku? Opravdu přestala žárlit nebo je to jen chvilkové utlumení?

"Přečetla jsem si nějakou chytrou knihu, která radí, jak si udělat TO DO list a dalších x tabulek, abych viděla, jak mi mé úkoly ubývají a co všechno mě ten daný den čeká. Takže jsem si rozepsala cvičení i práci, které tedy zatím moc  nemám. Prostě jsem tam napsala, že musím vymyslet dárek pro Klářinu dceru a cvičit třikrát týdně doma a jednou týdně jít třeba plavat. Mám ze sebe skvělý pocit.
Navíc jsem si ještě koupila knihu o meditaci, tak se těším, jak se stanu vyrovnanou a báječnou ženou!"

Každopádně po přečtení zjistíte, že blbka se nikdy nepoučí. Určitě jsou mezi námi lidi, kteří mají podobný život, nebo aspoň si to myslí, ale když se zamyslíte, za spoustu našich trapných a směšných situací si můžeme sami, ale kdyby jsme je neprožili, tak v budoucnu nemáme na co vzpomínat a zasmát se.

Doporučuji k přečtení všem, kteří mají sem tam pocit, že je celý svět proti nim, díky blbce si uvědomíte, že jsou lidé, kteří na tom jsou ještě hůř a hned se Vám uleví. Nejste v tom samy ženy, dívky, slečny :-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji autorce Janě Novákové za recenzní výtisk a pokud chcete si knihu pořídit, můžete autorku kontaktovat přímo na FB stránce tady nebo na stránkách knihy Ze života blbky.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat