úterý 15. května 2018

Město světců a zlodějů - Natalie C. Andersonová

Autor: Natalie C. Andersonová
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 421

"Začne se natahovat po mojí ruce, ale pak si to rozmyslí. "Podívej, Tino, já to uznávám. Napadlo mě to samé. Když mi zavolala den předtím, než ji zavraždili, nechtěl jsem s ní mluvit. Neměl jsem od ní žádné zprávy od toho dne, kdy mě skoro zabili." Provinile ke mně vzhlédne."

V temných uličkách města Sangui se pohybuje stín. Tím stínem je dívka, která trpělivě čeká, až nastane ten správný čas. Čas na pomstu a odhalení vraha její matky... 
Tina patří k nejschopnějším zlodějům pouličního gangu Goondů. Na ulici žije čtyři roky - přesně od té doby, co slyšela výstřel, který zabil její mámu. tehdy jí bylo dvanáct let.
Když se jí naskytne možnost vloupat se do domu prominentního obchodníka, v jehož vile k vraždě došlo, neváhá ani na chvíli. Má v plánu pomstít se a Ronalda Greyhilla naprosto zničit. Místo toho ale začne o své pravdě pochybovat. V domě totiž dojde k nečekanému setkání, které ji zavede na zcela novou stopu. Zpět do nebezpečného Konga, odkud před lety s matkou uprchly, aby si zachránily holý život...

Natalie C. Andersonová je americká spisovatelka a mezinárodní profesionální vývojářka se sídlem v Ženevě ve Švýcarsku, kde žije se svým manželem. Kniha City of Saints & Thieves je její první kniha.

Tato kniha byla zvolená nejlepší young adult detektivkou roku 2017 a já musím říct, že ji tento titul právem náleží.
Když se začtete do příběhu, seznámíte se s dívkou jménem Tina, která žije na ulici, patří do afrického gangu Goondů a pomalu plánuje pomstu za smrt své matky. Kniha je to bezesporu napínavá a myslím si, že mladší čtenáře určitě osloví.

Pro dospělé to úplně není, možná je to tím, jak je příběh psán. Přišlo mi to takové jednoduché, skoro holé věty, někdy, jako by autorka chtěla trochu roztáhnout děj, byly různé události či místa popsány velmi detailně. Celkově to ovšem nepůsobilo špatně, to v žádném případě. Bylo to příjemné čtení a já jsem ráda, že jsem se ke knize dostala.

Určitě musím zmínit prostředí, ve kterém se vše odehrává. Což je Afrika. Moc se mi to líbilo. Je to neotřelé a tudíž se tam autorka vyřádila. Nejen fungováním gangu, který je tedy mezi námi opravdu vyspělý (myslím inteligenčně), ale také různýma uličkama a tmavým zákoutím, které jsem si dokázala docela jasně představit. A právě díky tomu, jak to bylo podané, patří prostředí příběhu mezi ty přitažlivé aspekty knihy.

"Silnice občas vede pod stromy, které téměř úplně blokují denní světlo, a občas zase po okraji útesu. Někdy zahlídneme pomačkané zbytky náklaďáku daleko dole, už prorostlé úponky zeleně, jak si džungle bere zpět co je její, jako by byla nějaký krvežíznivý netvor, který si přivlastní všechno, čeho se dotkne."

Město světců a zlodějů patří mezi ty napínavé a dobrodružné knihy, která bude bavit kluky i holky. Je určena čtenářům od patnácti let a myslím si, že vzhledem k některým situacím a hlavně popisům v knize, to tomu odpovídá. Když se začte čtenář patřící mezi mladší ročníky, který nebude tak úplně sečtelý více knih, tak se možná nad některými pasážemi pozastaví nebo jisté situace "napráská" rodičům, ale i tak to dočte a velmi rád, protože jej rozhodně bude zajímat, jak tohle všechno dopadne.

Osobně si myslím, že největším lákadlem by mohlo být ono zmiňované prostředí, ve kterém se děj knihy odehrává a taky fakt, že se hlavní hrdinka Tina snaží vypátrat spoustu informací z minulosti. Hledá se svým dávným kamarádem střípky a dává je dohromady jen proto, aby mohla žít s čistým štítem a mohla potrestat toho, kdo ji vzal nejbližšího člověka.

K přečtení doporučím tuto knihu všem teenagerům, které tohle bude bavit. Kdybych já tuto knihu četla před patnácti lety, věřím, že bych byla nadšená jako blecha. Proto, pokud máte v rodině mladšího sourozence, který rád čte a baví ho hledat pravdu ukrytou v těch nejnemožnějších místech, který rád čte o tom, jak někdo spřádá plány na pomstu, určitě mu tuto knihu pořiďte. Pokud jste rodiči a přemýšlíte, čím své dospívající překvapit nebo je "donutit" číst, zkuste toto dílo od Natalie C. Andersonové. Dle mého názoru nešlápnete vedle. :-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji vydavatelství Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a knihu si můžete objednat přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat