neděle 22. dubna 2018

Stříbrná labuť - Amo Jones

Autor: Amo Jones
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2018
Počet stran: 288

"Poté co zatlačím do dvoukřídlých dveří, obklopí mě vůně starého papíru, obsáhlých vědomostí a historie a okamžitě mě to zahřeje na srdci. Zhluboka se nadechnu, zavřu oči a tiše vydechnu. U dveří knihovny ze sebe vypustím všechno zlé, co ve mně zůstalo. Na knihovně je zkrátka něco magického. Je to jako portál do mnoha různých světů."

Madison Montgomeryová pochází z bohaté a vlivné rodiny, když ale její matka spáchá ten nejhorší zločin. Madison musí žít po zbytek svých dní s pošpiněným jménem. Doufá, že na soukromé Akademii Riverside v Hamptons začne s čistým štítem. Jenže nepočítala s desítkou drsných hochů, kteří škole vládnou. Když Madison upoutá pozornost jejic vůdce Bishopa Hayese, odkryje se jí zcela nový svět, o němž neměla sebemenší tušení. Svět, který začíná a končí u Elitního klubu králů, jí převrátí život naruby. Zaplavují ji tajemství a odhalují se rodinné lži. Ani sama Madison neví, co je vlastně zač a proč se ocitla v nebezpečí.

Amo Jones se bariduka roku 1988 na Novém Zélandu, v současnosti žije s partnerem a čtyřmi dětmi v Airlie Beach v Austrálii. Kromě psaní knih studuje kriminální právo. Má ráda dlouhé romantické procházky do vinného sklípku. Píše stejně tak, jako žije, na hranici šílenství se sklenicí vína v jedné ruce a svou morálkou - nebo jejím nedostatkem - ve druhé. Je autorkou temných romantických sérií pro dospělé The Devil´s Own, Sinful Souls MC, Crowned a romance z hudebního prostředí Westbeach. Stříbrná labuť je prvním dílem temné "new adult" série Elitní klub králů.

Milé dámy, drahé čtenářky, ženy celého světa, mám pro vás vzkaz:
"ZAPOMEŇTE NA VŠECHNY ROYALY, FALCONEOVY CHLAPCE A PODOBNĚ SLADKÉ HOCHY. PROTOŽE...
ELITNÍ KLUB KRÁLŮ JE NEJVÍC NEJDRSNĚJŠÍ, NEJSVŮDNĚJŠÍ, NEJBRUTÁLNĚJŠÍ, NEJVZRUŠUJÍCÍ, NEJZVRHLEJŠÍ,  PROSTĚ A JEDNODUŠE "VŠECHNONEJVÍC" BANDA VELMI, ALE VELMI BADBOYS, KTERÉ BUDETE CHTÍT KAŽDÁ!"

Je to vtipné, ale u této knihy jsem zažila dvě své "poprvé" :-) Zrovna u Stříbrné labutě! Jak poetické, opravdu!
1) Mí čtenáři vědí, že jsem ten typ, jenž se vyhýbá sexuálním scénám v knize. Buď přeskakuju řádky nebo dokonce stránky, ale nebere mě to a nelíbí se mi to - pffff! Stříbrná labuť boří mýty! Já přečetla každé slovo z této knihy a i když byla na některých stránkách erotika, sexuální scény jako zvíře, jenž nám dává mléko, já nic nepřeskakovala, já to všechno přečetla. Nechápu, nerozumím... Ale nevadilo mi to, pasovalo to nejen do příběhu, ale taky do mé nálady, kterou mi tato kniha dala. Přirozené, nenucené, zvrhlé, dokonalé!
2) Poprvé je mi opravdu, ale totálně líto, že někteří hrdinové z knihy (u mě teda obzvlášť jen ten jeden) neexistuje, že je to smyšlená postava. Po dočtení knihy jsem měla pocit, že musím ihned začít číst od začátku a znovu, abych jej znovu potkala - no fakt, tohle se mnou už dlouho žádná kniha neudělala natož nějaká postava. Asi si večer pobrečím do polštáře. :-)

Už když jsem knihu otevřela a přečetla si, že je určena od osmnácti let, začala jsem se bát, aby to nebylo jako 50 odstínů... Pak jsem si přečetla věnování a začala jsem tajně doufat, že by to mohlo klapnout...

Věnování v knize:
"Příběhům, které s vámi zamávají tak dobře, že máte chuť si zapálit. Tohle je jeden z nich."

A jakmile jsem dočetla poslední slovo v knize, mohla jsem konstatovat, že Stříbrná labuť je pro mě zatím, tento rok, nejčtivější, nejzvrhlejší, nejzajímavější, nejnapínavější příběh. Ač je tam banda puberťáků, zhýčkaných "zlatých" děcek, přesto mají v sobě něco, co vás bude přitahovat.
Autorka dokázala neskutečné divy se slovy. Nepoužívala nic zvláštního, přesto umí popsat všechny nastalé situace tak, aby vás vyvedla z míry a to samozřejmě v dobrém slova smyslu.

Rozhodně tato kniha není ideálním čtivem pro puritánky nebo dívky, které hledají romantiku a něhu. V této knize nic z toho nenajdete. Je to znepokojivé, brutální, ale právě díky tomu je to tak skvělé a dokonalé.

"Nazdar, Madison. Ty nás možná neznáš, ale my známe tebe. Chceme si zahrát hru. A poslouchej, co se stane, pokud prohraješ..."

Je mi naprosto jasné, že tato kniha bude mít dva typy čtenářů a tím pádem hodnocení. Jedni ji budou zavrhovat, jaká že to není hrůza a děs a druzí ji budou milovat. Nic mezi tím. Myslím, že u mě jste už pochopili, že se řadím do té druhé kategorie.
Já bych si přála, abych mohla vyjádřit, jak moc jsem byla překvapená tím, co mě na stránkách Stříbrné labutě čekalo, ale mám pocit, že v tomto případě jsou všechna slova zbytečná. Protože to nedokážu. Nemám šanci do této recenze dostat ty pocity, které se ve mě mísily. Líbilo se mi totiž, jak jsem na jednu stranu chtěla knihu zavřít, říct si fuj a plivnout na ni a přitom jsem na to neměla sílu a musela jsem číst dál. Ač jsem knihu začala číst večer, jak mi dítko usnulo, četla jsem až do rána, dokud nebyl konec. A ten mezi námi je další zvrácenost a já se nemůžu dočkat, až vyjde další díl.
A druhá věc (mezi náma), další den jsem byla nevyspalá a k tomu protivná, že Bishop neexistuje, jen na stránkách knihy od Amo Jones. :-) To byla kombinace, to vám povím! :-)

Když to shrnu a budu se snažit tuto knihu někomu doporučit, tak všem ženám, které nemají předsudky, čekají příběh, jenž je originální, a kterým nevadí brutální, zvrhlé, nechutné scény. Né, nebojte se, není to nic, z čeho se vám bude žaludek obracet nahoru, ale líbající pár při západu slunce, kdy jim moře omývá nohy a on ji bude šeptat něžná slůvka do ouška tady opravdu nenajdete. Spíše se připravte na rozedřenou kůži zad o hrubou kůru stromu v lese, kde je totálně tma jak v .... pytli. :-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji nakladatelství Baronet za recenzní výtisk a pokud knihu chcete, koupit si ji můžete přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat