pondělí 9. dubna 2018

Dvůr křídel a zmaru - S. J. Maas

Autor: S. J. Maas
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 717
Rok vydání: 2018

"Přiměla jsem se však vzít Rhyse za ruku. Když jsem ucítila krev, která mu stále ulpívala na kůži, naskočila mi husí kůže a odvedla jsem ho do koupelny."

Feyre se vrátila na Jarní dvůr, odhodlaná získat informace o Tamlinových manévrech a jeho spolupráci s Hybernem. Aby to udělala, musí se zapojit do smrtícího tance podvodů - a v něm může jeden chybný krok přivodit zkázu nejen jí, ale i celému světu. Feyre čeká nesnadné rozhodnutí, komu z oslnivých a smrtících Vladařů věřit...

Sarah Janet Maas se narodila v roce 1986 v New Yorku. První podobu série Throne of Glass napsala, když ji bylo pouhých šestnáct let, a série je teď prodávána ve třiadvaceti jazycích. V současné době žije v Pensylvánii s manželem a psem. V roce 2008 absolvovala s vyznamenáním na Hamilton College z tvůrčího psaní a s vedlejším oborem religionistikou.

Když jsem tuto sérii začala číst, nemohla jsem se odtrhnout a opravdu jsem byla naprosto pohlcená vším, co si autorka na čtenáře přichystala. A trojka je pro mě perfektním ukončením všeho, co se celou dobu odehrávalo.
Je pravdou, že ze začátku jsem měla problém si vybavit všechny věci, které se odehrály v předcházejících dílech. Moje kapacita mi nedovolila si znovu přelouskat jedničku a dvojku, tudíž jsem spoléhala na svou paměť, která je asi velmi krátkodobá (haha). :-) Po pár kapitolách jsem ale už byla v obraze a užívala si skvostnou, šílenou, vzrušující a temnou jízdu.
Ve chvíli, kdy se poprvé objevilo na stránkách slovo "Rhys", zadržela jsem dech a až jsem jeho jméno převálela po jazyku snad tak padesátkrát, tak jsem četla dál. :-) Team Rhys prostě! :-)

Kniha na mě působila, jako by si ji autorka rozdělila do pomyslných tří částí:
1) opatrné našlapování a nastiňování příběhu
2) příprava na pořádnou akci
3) akce a závěr

:-) Trochu mě mrzel ten konec. Dle mého názoru je nějaký osekaný, autorka se mohla do toho ještě trochu obout, jak je to jejím zvykem a všichni víme, že tohle umí, ale na druhou stranu musím uznat, že i tak jsem maximálně spokojená. Asi hledám chyby tam, kde nejsou, a to jen z důvodu, abych měla co psát. Protože by vás nebavilo číst slovo "Rhys" na každém řádku od začátku do konce recenze. :-)

"Byla jsem v pokušení prásknout mu dveřmi cely do obličeje. Místo toho jsem jen tiše odpověděla: "Dobře." Přešla jsem k němu a beze strachu jsem ho uchopila za studenou ruku. "Tak začneme."

I když je tento díl pořádně tlusťoučký, i tak jsem jej přečetla za necelé tři dny. Pokud jste opravdovými fanoušky, tak mi věřte, že knihu nedáte z ruky, dokud nedočtete. Ze mě se stal závislák. Naprostý. Když jsem šla se synem na procházku a on spal v kočárku, já si knihu koupila i jako ebook, abych ji mohla číst ve čtečce a nemusela volný čas "promrhat". Jednoduše jsem potřebovala vědět, jak to dopadne:-)

Kapitoly jsou z větší části kratšího ražení, což se mi líbí a příběh je srozumitelný. Autorka dokázala opět vykreslit všechny postavy tak, abyste je viděli před sebou a bez problémů si dokázali představit všechny situace, ve kterých se ocitli. A navíc, knihovnu v Domu větru si dokážu představit naprosto realisticky. :-)

Rozhodně doporučuji k přečtení jak tento díl, tak celou sérii. V knihách nechybí vůbec nic. Najdete tam napětí, lásku, intriky, pořádnou dávku vzrušení a i trochu té erotiky. Je to strhující příběh, který mě bude bavit i za dvacet, třicet nebo padesát let. Vílí svět je vždy zahalen tajemstvím, ale tady nám jej autorka otvírá a máme ho jako na dlani.
Skvělé a jednoznačně doporučuji!

Slyšeli jste, že se chystá film? Koho byste chtěli do hlavních rolí Feyre, Tamlina, Luciena a Rhyse?

Hvězdné hodnocení:

Děkuji vydavatelství Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a knihu si můžete zakoupit přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat