čtvrtek 1. března 2018

Bohyně osudu ze salonu d´Amour - Anna Jansson

Autor: Anna Jansson
Nakladatelství: Omega
Rok vydání: 2018
Počet stran: 376

"... Ani nemluvím o tom, kdyby se to stalo jinde, jak dlouho by trvalo hláskovat místa jako Krämplause, Uggarderori nebo Puttersjaus... Co jste to říkala, puč ešus...?"

Tady, kousek od starého Jižního náměstí, mám kadeřnictví. Pokud jste kolemjdoucí, prosím vstupte. Když budete muset chvíli počkat, nabídnu vám mátový a bezinkový čaj ze své zahrádky. Dívám se na vás do zrcadla a přemýšlím, jak nejlépe vám mohu pomoci. Mé nůžky jsou jako kouzelnická hůlka. Mé barvy vás dokážou změnit k nepoznání, pokud chcete.
Když sedíte v křesle a já vás zakryju pláštěm, moje první otázka je vždy stejná: Co pro vás mohu udělat? A tím nemyslím jen vaše vlasy. Mám na mysli: Co mohu udělat pro váš život? K dispozci mám dvě otočné židle a nikdy není náhoda, že vedle vás sedí právě ten, kdo tam sedí...
Při čtení tohoto romantického románu se budete smát i plakat dojetím. Anna Jansson, jež je dobře známá díky sérii detektivek, se pustila na zcela neznámé pole románů pro ženy.

Anna Jansson vyrůstala s knihami. Všechny, které napsala - kriminální romány, dětské knihy i literaturu faktu - jsou prostoupeny duchem pohádkových příběhů. Mnoho let pracovala jako zdravotní sestra. Její prvotinou byly příběhy lidí, které potkala v nemocnici. I do kriminálních příběhů dokáže vložit současné etické problémy, týkající se vztahu lidí k životu a smrti. Kromě psaní románů pořádá také přednášky o etických otázkách zdravotní péče a na toto téma napsala řadu knih.
Její kniha Podivný pták byla v roce 2006 nominována na cenu Glasnyckeln, cenu pro nejlepší skandinávský kriminální román. Podle jejch předloh byla natočena celá řada celovečerních a televizních filmů, které měly úspěch ve Švédsku, Německu i Spojených státech.

Asi to bude znít divně, ale já nechodím ke kadeřnici. Když je totiž nejhůř, přijde ona ke mě (výhody přátelství). :-) Ale je pravdou, že jsem vždy přemýšlela, co by se dělo, kdybych do toho kadeřnictví šla. Když bych seděla pod sušákem, v ruce měla knihu nebo časopis, kdo by seděl vedle mě? Stará paní? Mladá? Muž? Začali bychom se bavit? :-) A díky autorce vím, že to nezáleží na osudu, ale na samotné kadeřnici, která musí být bohyně! :-)

V celém příběhu máme hlavní hrdinku Angeliku, a druhou hlavní postavu, Rickyho. Oba mají velmi důležitou práci. Angelika dává do pořádku nejen vlasy lidí, kteří navštíví jejich kadeřnictví, ale také životy a Ricky ji úspěšně pomáhá a sekunduje, i když někdy s lehkými potížemi.
Ovšem dohromady tvoří skvělou dvojku, o které je radost číst.
Tato kniha je přesně pro ty čtenářky, které hledají romantickou četbu, ale zároveň odmítají číst plytké a nijaké příběhy, kde se nic neděje. V Bohyni osudu ze salonu d´Amour se totiž dočkáte absolutně všeho, co od dobré romantiky očekáváte a ještě mnohem víc.

Když jsem začala tuto knihu číst, byla jsem nesmírně překvapena, jak dobře se čte, jak je zábavná a také napínavá. Autorka totiž do děje zařadila nejen romantické a dojemné prvky, ale taky se tam dějí nepravosti, které byste vy určitě zažít nechtěli, jako například, když vám někdo ukradne váš vlastní dům. Myslíte si, že to nejde? Jste na omylu! Jde! A pokud chcete vědět jak, přečtěte si to. :-)

"Vrátím se do salonu a učešu se. Dnes vytvořím natupírovaný drdol a la padesátá léta. Pokud kadeřnice nevypadá reprezentativně, nikdo nevěří, že své řemeslo ovládá. Přehodím přes sebe pracovní zástěru, opasek s pouzdrem na nůžky a hřebínky a namířím nůžky na svůj odraz v zrcadle jako ve filmu Taxikář."

Co musím vyzdvihnout, tak je styl autorky, jakým píše. Při čtení jsem totiž opravdu měla klidný pocit, byla jsem v pohodě, přišlo mi, že každá stránka je pohlazením pro mou duši, lehce jsem se usmívala nad řádky a opravdu si u čtení odpočinula. I když bych třeba takového Ludviga nejraději zaškrtila, tak pak měla Angelika nějakou repliku, která mě zase hodila do toho božského klidu. :-)

Každé ženě, která hledá knihu plnou romantiky jenž ji uklidní, ale která bude obsahovat i trochu napětí, můžu doporučit Bohyni osudu jako to pravé. Při čtení si odpočinete, přitom budete číst příběh, který není obyčejný a nudný a předvídatelný, ale který je zábavný, dojemný, romantický, napínavý a i když by to mělo skončit dobře, tak do posledního písmene tomu věřit nebudete! Některé osudy dobře nedopadnou, ale to je život, neboli C´est la vie! Přečtěte si to! :-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji nakladatelství Omega za recenzní výtisk a pokud si knihu chcete koupit, můžete tak učinit tady:
Knihy Omega
Knihy Dobrovský

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat