úterý 2. ledna 2018

Spřízněné duše - John Marrs

Autor: John Marrs
Nakladatelství: XYZ
Rok vydání: 2017
Počet stran: 471

"You´re Nobody Till Somebody Loves You."

Existuje někde váš dokonalý protějšek? Představte si svět, ve kterém ho můžete najít díky novému vědeckému objevu! Jednoduchá analýza DNA a hned je jasné, pro koho jste byli stvořeni. Databáze zahrnuje miliardu lidí z celého světa. Jenže háček je v tom, že touto cestou sice vznikají nová partnerství, ale dochází i k rozchodům. Některá setkání jsou šťastná, jiná šokující a nebezpečná. A co teprve změněná realita v rukou psychopata...

John Marrs pracuje v Londýně jako novinář na volné noze. Posledních dvacet let dělá rozhovory s celebritami ze světa televize, filmu a hudby pro noviny, časopisy  a internetové magazíny včetně Guardian Guide a Guardian Online, Total Film, Huffington Post, Empire, Q, GT, The Independent, S Magazine a Company. Marrsův třetí román Spřízněné duše (The One) následuje po dvou úspěšných knihách - Nesprávní synové (The Wronged Sons) a Vítejte, ať už jste kdekoli (Welcome Wherever You Are).

Pět postav. Pět hrdinů. Pět životních příběhů. Nick, Mandy, Jade, Christopher a Ellie. A deset osob určených DNA jako to nejlepší spojení pro vzájemný vztah. 
Všechny postavy mají svůj vlastní příběh. A jejich příběhy dávají dohromady brilantní thriller, který mě ohromil. Mám takový pocit, že v této recenzi se bude objevovat více než dost superlativů, takže se předem omlouvám těm, kterým to bude vadit. Ale jinak to nejde.

Jakmile totiž otevřete knihu, zakousne se do vás jako pes do kalhot a nepustí, dokud nebudete na konci. Prvních pár kapitol jsem měla strach, že se budu ztrácet, protože každá kapitola nesla jiné jméno. Ale záhy jsem zjistila, jak daleko jsem byla od pravdy. Díky tomu, že autor střídal všech pět hrdinů v řadě za sebou a jejich příběhy se neprolínaly, nebyl žádný problém v orientaci. Navíc John Marrs dokázal téměř nemožné. Každou kapitolu ukončil tak, že jsem měla chuť a nezvladatelnou touhu otočit na pokračování příběhu dané osoby a ne číst hezky, slušně popořadě. Ale zvládla jsem to! A jsem ráda. Díky tomu všemu je kniha Spřízněné duše pro mě naprosto skvěle napsaná, zajímavá a napínavá. Do posledního písmenka.

Jednoznačně jsem si užila každý příběh. Po dočtení se objevily přesně ty pocity, které by u takového knihy měly nastat. Od deprese, zoufalství, po překvapení, vzrušení, radost. Některé příběhy končily tak, že ještě pár hodin po dočtení jsem seděla s otevřenou pusou a šokovaně si všechno přehrávala v hlavě.

"To, že na celé zeměkouli existuje jedna jediná osoba, kterou k tobě bezvýhradně a v naprosto ideální shodě poutá tvoje DNA a do které by se měl člověk, jakmile ji spatří, totálně a bláznivě zamilovat... Ale potom jsi přišla a já jsem měl pocit, jako by se mi žaludek propadl a vylítl ven zadkem."

Nemůžu s čistým svědomím říct, že některý příběh se mi líbil víc, jiný míň. Opravdu všechny jsou na stejné, hodně vysoké úrovni. Kapitoly jsou navíc velmi příjemně krátké, takže každý příběh vždy končí v tu pravou chvíli. Tou pravou myslím tu nejnapínavější. :-) Jednoduše můžu říct, že autor přesně věděl, co dělá, jak to napsat, aby nás čtenáře nejen vyšokoval, ale také napínal po celou dobu čtení. Nikde jsem neobjevila žádné hluché místo, žádný příběh nebyl slabší, že by mě nebavil. Naopak. Opakuji se, ale opravdu vše bylo skvělé.

Rozhodně doporučuji všem, kteří mají rádi thrillery a psychologické dramata. I když tam jde svým způsobem o lásku, ale hned tu pravou a jedinou, přesto ne všechno končí růžově. Možná si stejně jako já budete u některých pasáží myslet, že psychopat je právě autor. Místy jsem měla pocit, jako by mi systematicky vyvražďoval všechny, které jsem na stránkách potkala. Ale ono to mělo svůj opodstatněný důvod, který jsem samozřejmě našla až ke konci.
A taky ten konec, ten mi vyrazil dech. Já to chtěla prostě jinak! Ale co čekat, napsal to chlap. :-)

Za mne se jedná o jeden z těch dobrých thrillerů, klidně jej zařadím mezi nejlepší thrillery roku 2017. Začala jsem jej totiž číst na Silvestra a dočetla včera. :-) Tak proto do roku loňského.
Pokud hledáte originální námět, thriller, který bude strhující, napínavý, vzrušující a chytlavý, tak Spřízněné duše vám můžu jen doporučit!

Hvězdné hodnocení:


Děkuji Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a knihu si můžete koupit přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat