neděle 28. ledna 2018

Nebezpečná laskavost - Darcey Bell

Autor: Darcey Bell
Nakladatelství: Leda
Rok vydání: 2018
Počet stran: 350

"Byl jsem její. Miloval jsem ji. Miloval jsem její nespoutanost, její tvrdohlavost, tu divokost v ní. Právě to mě na ní fascinovalo, právě o to jsem nechtěl přijít. Když se pro něco rozhodla, nezastavila se před ničím."

ZNÁ VŠECHNA VAŠE TAJEMSTVÍ...
Emily je okouzlující žena s oslnivou kariérou v módním oboru a s pohledným manželem Seanem tvoří pár, kterému leckdo závidí. Zároveň je zodpovědná a milující matka. Její kamarádka Stephanie, jejíž manžel před několika lety tragicky zahynul při autonehodě, se stará o malého syna a úzkostné pocity ventiluje na svém blogu určeném komunitě matek s malými dětmi.
Všechno začalo drobnými laskavostmi. "Mohla bys vyzvednout Nickyho ze školy?" prosila Emily už několikrát svoji nejlepší kamarádku. A Stephanie je pokaždé ráda, že může být přítelkyni užitečná.
... A PROTO MŮŽE BÝT NEBEZPEČNÁ
Jednoho dne si ale Emily pro syna nepřijde, nezvedá mobil, neodpovídá na textovky. Nejistota trvá několik měsíců, až se v jezeře najde tělo utonulé ženy, kterou policie identifikuje jako Emily. Případ je uzavřen jako sebevražda... jenomže Stephanie náhodou narazila na důvod k pochybnostem a nejistota ji svírá čím dál naléhavěji. Neví Sean o Emilyině zmizení víc, než přiznává? Jak dobře znala svoji nejlepší kamarádku? Co ví o jejím dřívějším životě? Neudělala chybu, když se jí svěřila s tím, na co by ze své minulosti nejraději zapomněla? Co když se za kamarádstvím skrývá záludný, detailně promyšlený ďábelský plán?

Darcey Bell se narodila roku 1981 a vyrostla na zemědělské farmě v západní Iowě, v současné době pracuje jako učitelka v mateřské školce v Chicagu. Román Nebezpečná laskavost je její prvotina.

Stephanie je matka malého Milese, která je doma. Po tragické události zůstala doma, nenastoupila do práce a všechen svůj čas věnuje výchově svého syna a blogování.
Emily je sebevědomá, dravá žena, která má stejně starého syna jako Stephanie, potkávají se před školou, když děti vyzvedávají a jednoho dne se dají do řeči. Po nějaké době se z nich stávají nejlepší přítelkyně. Stephanie je v sedmém nebi, protože má vedle sebe kamarádku, které může říct vše, opravdu i ty nejtemnější tajemství jejího života. A Emily naslouchá.
Ovšem, je Emily vážně tak skvělá přítelkyně? Nedělá Stephanie chybu? Poté, co Emily odejde z jejího života a ona se začíná sbližovat s jejím manželem Seanem vycházejí najevo další tajemství, které vedou k odkrytí snad toho nejhoršího tajemství, jenž všechny bude spojovat, jen o tom nikdo zatím neví...

Nebezpečná laskavost je psychothriller, který vás nadzvedne ze židle. Nečekala jsem, že na mě bude mít takový účinek, protože všechna ta manipulace nejen s city, ale i s myšlenkami, které hlavní hrdinky umí na ostatní lidi, byla doslova šílená.
Nepochopím, kde autorka sebrala tento nápad, ale musím konstatovat, že se ji to náramně povedlo. Celý příběh je velmi čtivý a hlavně napínavý. V polovině knihy jsem se přistihla, že přemýšlím nad koncem a nutkání se o pár stran posunout, jen abych věděla jak tohle všechno končí, bylo silné, ale já odolala. A díky tomu můžete vytušit, že se jedná fakt o velmi dobře napsaný thriller, který vás bude bavit od začátku do konce.

Postavy, které se v příběhu vyskytují, jsou snesitelné. Některé méně, jiné více. V podstatě jde spíš o to, že sympatické jsou všechny do chvíle, než každá z nich udělá nějakou botu nebo řekne nějakou větu, kterou mne namíchla. Jako třeba Stephanie - byla v pohodě ženská, ale ve chvíli, kdy se začala zvláštním způsobem vyjadřovat k rodinné situaci u Seana a Emily, začala jsem ji "nemuset". Emily mi zase od začátku vadila svým vystupováním, ale s blížícím koncem jsem ji měla více a více raději. Sean na mě ze startu působil jako klidný týpek, ale pak se pro mě stával loutkou bez mozku. Líbilo se mi, že ač každou postavu autorka zaškatulkovala, postupem času a působení různých vlivů se hrdinové měnili a já si to užívala (někdy jsem nestačila valit bulvy, co všechno se děje). :-)

"Z její reakce by si člověk málem myslel, že jsem ji na svém zaoceánském parníku vytáhla ze záchranného člunu na moři, kde se to jen hemží žraloky. Když jsem ji nabídla, aby se schovala se mnou pod deštníkem, chovala se jako štěně, které je blahem bez sebe, když mu hodíte kousek ze svého talíře."

Nemůžu vám popsat, jaké budou kapitoly či písmo v knize, protože jsem obdržela recenzní paperback a kniha se může lišit. Ovšem s jistotou vám řeknu, že i kdyby vás, čtenáře, čekaly dlouhé kapitoly a malé, muší písmo, rozhodně vám to vadit nebude.
Příběh je totiž napsán skvěle a zajímavě, kdy autorka zdlouhavě nepopisuje nedůležité věci, ale jde okamžitě na věc. Žádná hluchá místa. Navíc děj skvěle zamotala, že nebudete věřit vlastním očím a budete chtít být už na konci a všechno vědět. Ovšem, když se na konec dostanete, budete chtít, abyste zase byli v půlce. Protože ten prvotní zážitek z tohoto šílenství, lží a manipulací je neskutečně silný. K tomu zde hraje velkou roli mateřská láska a na tohle všechno já slyším.

Pokud se vám líbí psychothrillery, kdy nějakým způsobem je projeven či popsán nátlak na lidi v nejbližším okolí, kde se hrají nefér hry, kde každá lež znamená další hřebík do pomyslné rakve, tak jste na správné adrese a rozhodně si tuto knihu přečtěte. Věřím, že nebudete litovat.



Hvězdné hodnocení:


Děkuji nakladatelství Leda za recenzní výtisk a koupit si knihu můžete přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat