sobota 30. prosince 2017

Kostka smrti - Kenneth Bøgh Andersen

Autor: Kenneth Bøgh Andersen
Nakladatelství: Brio/Slovart
Rok vydání: 2017
Počet stran: 320

"Srdce mu už jen nebušilo, ale cválalo jako o závod. Filip se naklonil a pohlédl do baňky ležící blíž k němu. Bílý písek za sklem se zvířil a proměnil se v....
... temnu bouři. Vítr se prohání po nebi, které burácí a trhá se, když ho protínají blesky."

Lucifer sice Filipa na znamení díků propustil ze svých služeb, chlapcovy vzpomínky na dobu, kdy byl jeho učněm, jsou však stále živé. Navíc se mu po přátelích z Pekla docela stýská. Nečekaně dostává možnost se mezi ně vrátit. Jeho pomoc totiž tentokrát potřebuje sám Smrtka. Filip v jeho sklepení učiní hrůzný objev a uzavře s mužem s kosou zoufalou dohodu. Naštěstí je tu i Satina a společnými silami se oba přátelé pouštějí do pátrání po neznámém zloději, který vystavil podsvětí i lidské pokolení riziku strašlivé pohromy.

Filip se podruhé za svůj život ocitá v pekle. Ale tentokrát má snad ještě větší závazek, než předtím, protože pokud selže, dotkne se to celého světa. Ne jen samotného pekla. Díky předešlé návštěvě už ví, jak se v některých situacích chovat, má tam přátele a zjistí, že se na některé obzvláště těší. Jen ten úkol... Najít kostku... Do toho se vynořuje ještě něco, co při první návštěvě vypustil z hlavy a nyní mu hrozí, že by se zpátky na svět dostat nemusel... Zvládnout všechno bez úhony vůbec není jednoduché, ba přímo nemožné...

Moc jsem se na druhý díl těšila a musím říct, že těšení se vyplatilo!
Možná si teď někdo z vás pomyslí, co mám na těch pohádkách, ale tohle není obyčejná pohádka o čertech v pekle. Tohle je příběh, který je napsán nejen pro děti. Jakožto dospělý čtenář jsem u vytržení, jakým způsobem se autor opět toho zhostil. Hlavní hrdina je znovu velmi sympatický, Satina, která ho tentokrát doprovází celým dějem se stává velmi důležitou osobou a mučení a tresty odsouzenců jsou snad ještě více detailněji popsány (fuj! Nechci skončit v pekle!) :-) Autorova fantazie se opět vyznamenala. A věřte mi, nejen do Pekla, ale ani do Očistce nechcete... :-)

Díky tomu, že mám přečten první díl (recenze zde) a vím, co všechno v Pekle můžu očekávat, jsem okamžitě věděla, co se děje a nedivila se. Vzala jsem na vědomí nastávající situace a jen čekala, jak z nich Filip vybruslí, někdy sám, jindy s pomocí. Dokonce i Lucifax se sem tam zapojil. Lucifer jej už nestahuje z kůže tak často. :-)
Líbilo se mi, že se autor v prvním díle zaměřil více na Lucifera a teď to bylo o někom jiném. Podívala jsem se na zoubek Smrtce Mortimerovi. Zjistila jsem nějaké informace i o Vitě, které jsem vůbec netušila, a jakmile jsem se dočetla, kdo stojí za ukradením kostky a proč, tak mi bylo jasné, že tato série má pokračování. Hned jsem koukla na Goodreads, kde je uvedeno, že je momentálně šest dílů a já doufám a tajně si přeji, ať pokračuje série i u nás. Je naprosto skvělá!

"V tom kolem projede auto. Je černé a za volantem sedí... To však Filip nevidí. Skrývá tvář v dlaních a mezi prsty mu protékají slzy. Jako by mu někdo probodl srdce nožem. Když znovu zvedne hlavu, je ulice pryč. Teď stojí v koupelně, v níž je ještě tepleji než v lese, ještě tepleji než na ulici."

Kapitoly jsou krátké, aby se to mladším čtenářům dobře četlo, ale stejně je to celkem jedno. Protože příběh je napsán tak čtivě a zajímavě, že sami nechcete přestat číst. Nejde to odložit. Navíc, celá situace se stále více a více zamotává a ty špatné odhalíte až opravdu ke konci knihy. Když jsem si řekla, že už mě nic nemůže šokovat, autor na mě vytáhl další "bombu". Tudíž mi na posledních asi dvaceti stránkách spadla čelist a říkala si, jak je to úžasně vymyšleno.

Když to celkově shrnu, troufám si říct, že druhý díl je ještě lepší než první. Více zapeklitější, navíc se mi líbilo, že informace, které jsem získala při čtení Luciferova učně, mi teď, ve druhém díle, dávaly ještě větší souvislosti a já se přistihla, jak si díky tomu všemu vybavuji děj jedničky jako bych ji četla před týdnem a ne před půl rokem. U některých knih, kdy se pouštím do druhého dílu, si musím první osvěžit, ale to neplatí pro tuto sérii. Tady ladně vplujete do děje a nemáte pocit, že byste něco zapomněli, nebo nějak tápali.

Rozhodně ke čtení doporučím. Oblíbila jsem si Peklo, oblíbila jsem si všechny postavy, dokonce i zlosyny, protože ne všechno je bílé a černé. A obzvlášť to platí pro pekelníky.

Hvězdné hodnocení:


Děkuji nakladatelství Brio/Slovart za recenzní výtisk a knihu si můžete objednat přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat