sobota 4. listopadu 2017

Vánoce v Paříži - Mandy Baggot

Autor: Mandy Baggot
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2017
Počet stran: 400

"Vypadala jako nemanželské dítě štětky na záchod a Billyho Idola. Tohle nebyl David Bowie ve svých nejlepších dnech, tohle vypadalo jako seno - jen víc blond a kratší, ale právě tak smrduté."

Paříž je vždycky dobrý nápad, řekla kdysi slavná herečka Audrey Hepburnová. Už proto, že Paříži se říká město lásky. Tak kam jinam zamířit, když vám láska chybí?
Ava s nejlepší kamarádkou Debs se tam vydají právě o vánocích. Zrovna začalo sněžit, Eiffelovka zlatě září a všude voní svařené víno a nejlepší francouzské dobroty. Ale ani v tak romantické atmosféře nemohou obě přítelkyně zapomenout na své problémy: Ava se právě rozešla s proradným Leem a matka ji nenechá na pokoji, Debs má velké staosti s prací a ještě ke všemu se zdá, že matčin manžel má aférku - právě s nějakou Pařížankou!
A tak si svůj pařížský pobyt okoření dobrodružným pronásledováním nic netušící ženy, při němž není nouze o trapasy... V Paříži se ale obě přítelkyně setkají i s tajemstvím. Jeden ze dvou mladých mužů, s nimiž se zde seznámí, záhadný fotograf Julien, se pohybuje ve stínu smrti. Podaří se mu z něj za Aviny pomoci vymanit? A jak Ava zareaguje, až se dozví jeho tajemství? Najde s ním v nejromantičtějším městě světa novou lásku?
Dojemný, vtipný a láskyplný příběh je tím pravým pro správnou vánoční atmosféru.

Mandy Baggot je autorkou, jejíž romantické komedie získaly různá britská i mezinárodní ocenění. Mandy miluje řecký ostrov Korfu, bílé víno, country music a kabelky. Je také zpěvačka, dokonce se zúčastnila televizních pěveckých soutěží včetně pořadu X-Factor.
Mandy žije s manželem a se dvěma dcerami poblíž města Salisbury v britském Wiltshiru.

Ava a Debs, nejlepší kamarádky, podnikají spolu výlet do Paříže, který má více účelů, než si jen odpočinout. A že to nemají holky lehký...

Nebudu vám tady popisovat děj, protože v anotaci je to pěkně popsáno. Kdybych přidala něco víc, už bych vyzrazovala děj. Každopádně můžu slíbit všem budoucím čtenářům této knihy, že zažijete nefalšované vánoční dobrodružství v Paříži.

Hlavní hrdinové, jakožto Ava, Debs, Julien nebo Didier byli úplně normálními lidmi se svými osobními démony. Líbilo se mi, že autorka z nich neudělala žádnou zlatou, přehrávající, namachrovanou mládež, ale vykreslila je jako obyčejné lidi.
Ačkoliv, hned na úvod bych měla asi napsat, že si máte trochu dát pozor na dialogy Debs a Avy. Někdy mi to přišlo zbytečné prodlužování příběhu. Zdlouhavé není správné slovo, jen se mi to prostě nehodilo do děje. Nepochopila jsem, co tím autorka zamýšlela, ale možná to bylo na odreagování, nebo abych jako čtenář pochopila, co všechno holky spolu v minulosti zažily než začaly Vánoce v Paříži, i když mi to nepřijde důležité.

Věc, která mi opravdu imponovala, tak byly názvy některých kapitol, jenž byly místa v Paříži. Já, jakožto milovnice Paříže, byla jsem tam již vícekrát, jsem si doslova užívala těšení se na další kapitolu a tím pádem zjištění, kde se hrdinové nacházejí. Některé místa jsou všeobecně známa, některé místa jsem znala já ze svých návštěv a není to až tak rozšířené a některé místa byla pro mě neznámá a mám strašnou chuť se tam vydat a prozkoumat kroky hrdinů v této knize. :-) Navíc bylo moc příjemné, že se střídaly vypravěči. V jedné kapitole to byla Ava, v druhé Julien.


"Sledovala, jak prostrčil stříbřité kovové ouško skrz plot a pak zaklapl zámek hned vedle jejího. Vzdychla a chviličku se dívala na oba jejich zámky a na zimní Paříž v pozadí za nimi."

Vánoce v Paříži je extrémně romantická kniha, se spoustou klišé a rozhodně nečekejte žádné zvraty ani napětí. Všechno se odvíjí v poklidném, vánočním, neuspěchaném tempu a troufám si říct, že po přečtení této knihy už nebudete mít na nic náladu, jen si sednout, dát si kousek dobrého sýru, zapít to dobrým, francouzským vínem...
To, že jsem zmínila klišé ovšem neznamená, že tuto knihu odsuzuji. Ba naopak. Je to milá, odpočinková četba, která vás tak nějak příjemně pohladí po duši. Já si sedla, četla a četla, v klidu, bez stresu, bez nervů a najednou jsem zjistila, že je konec. Nebo mám spíše napsat le fin? :-)

Možná se někomu nebude líbit, že je tam pár francouzských slovíček, ale opět, jsou to všeobecně známé fráze a pojmenování, tudíž si myslím, že s tím by problém být neměl. A kdyby jo, tak v dnešní internetové době není problém si sednout k počítači a spustit online překladač, že? :-)

A shrnutí? Vůbec to nebylo špatné, je to lehké čtení s vánoční náladou a pořádnou dávkou romantiky. Pokud hledáte ke čtení něco na dlouhé zimní večery, tak Vánoce v Paříži jsou naprostým ideálem k tomu určeným.

Hvězdné hodnocení:

Děkuji nakladatelství Baronet za recenzní výtisk a knihu si můžete koupit přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat