pátek 29. září 2017

Pod maskou lži - Tarun Shanker a Kelly Zekasová

Autor: Tarun Shanker, Kelly Zekasová
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 299

"Lidé, kteří se vyhýbají divadlu, podle mých zkušeností trpí přemírou dramatu a skandálů ve svých vlastních životech."

Sebevědomá hrdinka s ostrým jazykem, neodolatelná atmosféra viktoriánské Anglie, neuvěřitelné zvraty. Tajemstvím opředení hrdinové, kteří skrývají mnohem víc, než jen svou pravou tvář... Evelyn má plné zuby života podle diktátu konvencemi svázané společnosti. Když její sestra Rose za záhadných okolností zmizí, neváhá, a i přes zákaz rodičů ji odjíždí hledat. Není však jediná. Cestu ji zkříží mladý gentleman Sebastian Braddock, který ji odhalí těžko uvěřitelnou pravdu - ona i její sestra mají speciální dar léčit nemocné a zraněné. Evelyn si myslí, že se Sebastian zbláznil, když ale sama poznává lid, kteří dokážou věci přesahující lidské chápání, začne názor měnit. Přichází na to, že dar zvláštních schopností představuje obrovské nebezpečí. Je totiž mocným lákadlem pro ty, kteří ho chtějí zneužít ve svůj prospěch. A Rose je pravděpodobně v rukou jednoho z nich...

Tarun a Kelly se setkali v prvním ročníku psaní na NYU a začali psát tuto knihu, Pod maskou lži, o pár let později.
Tarun je spisovatel žijící v Los Angeles, jehož představou o ráji jsou kung-fu filmy, David Bowie a čaj. Od dokončení svého prvního hrozného scénáře na střední škole napsal všechno od her a filmové kritiky až po humor.
Kelly je spisovatelka a herečka žijící v NYC. Young adult je její neoblíbenější žánr na světě a strávila hodně času pláčem nad fiktivní smrtí hrdinů. Sama začala číst Harlequinky ve dvanácti letech a stále miluje pořádnou romantiku.

Hlavní hrdinky Eveleyn a Rose jsou sestry, které mají zvláštní schopnost. Jen o ní nemají tušení. V den, kdy se Rose ztratí, Evelyn zjistí, že to byl únos a ne útěk, jak si myslí všichni kolem. A začíná pátrat na vlastní pěst, i když to pro ni může znamenat nejen ztrátu domova, ale také možnosti mít dobrou pověst. Jelikož se příběh odehrává ve viktoriánské Anglii, pověst je nade vše, aby se člověk mohl dobře provdat a něco ve společnosti znamenat. Ale Evelyn myslí jen na jedno, zachránit svou sestru...


Když jsem tuto knihu zahlídla v nabídce recenzních výtisků, pozastavila jsem se nad ní. Protože obálka slibuje temný příběh a anotace se k tomu velmi přiblížila. Šla jsem do ní, protože oboje mě zaujalo a jsem naprosto nadšená, že jsem to udělala.
Dostala jsem od příběhu vše, co jsem očekávala, dokonce mnohem víc a jsem opravdu zvědavá, jak to bude pokračovat, jinak řečeno, těším se na další díl. :-)

Postavy, které zde vystupovaly, z valné části oplývaly schopnosti, které přesahují lidské vnímání. Ať už to začíná možností vyvolat oheň, pokračuje přes neomezenou sílu a končí uzdravováním kohokoliv a v jakémkoliv stavu. Bylo to ovšem naprosto přirozeně napsané, nepozastavovala jsem se nad všemi událostmi a pasovalo to do děje.
Důležitým aspektem pro mě bylo i to, jakým způsobem byly postavy popsány a vykresleny. Našla jsem tam uťápnutou holku, bláznivou slečnu, pořádnou potvoru, dokonce i lháře, který lže a ani nemrkne.
Navíc je Evelyn hrdinka, která má kuráž, nebojí se a vrhá se do všeho po hlavě. Oblíbila jsem si ji. A oblíbí si ji každý čtenář, který nemá rád uťápnuté a zakřiknuté hrdinky a dává přednost pořádné ženské "s koulema". :-)

"Někdy lidem pomůžeme nejvíc, když je necháme, aby si pomohli sami."

Celkově se mi kniha opravdu líbila a můžu ji s klidným svědomím doporučit vám všem, kteří máte rádi fantasy příběhy, s nádechem temnoty, zloduchy, kteří znají jen svůj prospěch a hrdiny, kteří se snaží zařídit aspoň trochu toho dobra na světě. Některé postavy budete nenávidět, jiným budete držet palce a opravdu budete překvapeni, jakým způsobem tento příběh skončí. Já to totiž neskousla ještě teď.
Takže pokud máte prostor, kapacitu a chuť si přečíst dobrý příběh, tak Pod maskou lži se vám líbit bude. I když je určen čtenářům od čtrnácti let, tak se u něj budete bavit i když vám je více. Slibuju. :-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji Albatrosmedia.cz za zaslání recenzního výtisku a pokud si knihu chcete koupit, tak tady je odkaz.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat