čtvrtek 20. července 2017

Knižní přírůstky

Ahoj,

slíbila jsem vám, že ve čtvrtek vám představím mé nové krásky, které přibyly v knihovně. Protože jsem se do zásilkovny v tom horku nedostala, raději jsem to s malým strávila na balkoně v bazénku, tak jsou ze knihy, které jsem ukořistila v Levných knihách. Ale myslím, že i tak máte možnost chytnout nějakou tu inspiraci. 

Restaurátor - Julián Sánchez
Brousila jsem si na ni zuby už od výprodeje na Jotě, tak jako na následující tři a jsem ráda, že jsem s koupí počkala. Protože ji mám doslova za pár korun. :-)
Anotace:
Po úspěšném románu Starožitník nechává Julián Sánchez ožít své alter ego v dalším napínavém příběhu. Spisovatel Alonso přijíždí z New Yorku zpět do milovaného města San Sebastiánu za bývalou ženou Bety, s níž v předchozím románu prožil dobrodružství v Barceloně. Bety mu představuje nového kolegu a dobrého přítele, restaurátora obrazů Brucknera. Stárnoucí, ale elegantní Američan ve Španělsku shromažďuje materiál pro celoživotní dílo – monografii o malíři Sertovi. Krátce po Alonsově příjezdu je však Bruckner nalezen utonulý a začíná se rozvíjet příběh ještě záhadnější a rozvětvenější než ten předchozí.
Alonso díky úspěchu svých předchozích titulů dostává v Americe výhodnou smlouvu od nového nakladatele a zaváže se napsat historický thriller. A za námět si bere skutečnou událost Brucknerovy smrti. Potřebuje jej však rozpracovat do románového děje se zápletkou, a tak se spolu s Bety nechává vtáhnout do pátrání po okolnostech Brucknerova úmrtí. Sám se začíná zajímat o život a dílo Josého Serta, před válkou nejlépe placeného malíře na světě, a zjišťuje dalekosáhlé souvislosti. Pátrání jej zavede třeba až do Paříže za nacistické okupace, kde se dozvídá o tajuplném – a pro příběh možná zásadním – pokladu židovské rodiny Wendelů…
Ovšem i postava restaurátora Brucknera je obestřena složitými záhadami: byl veteránem války ve Vietnamu, členem plavecké reprezentace Spojených států na dvou olympiádách (takže se jistě neutopil jen tak) a jeho družka zahynula při tragické nehodě. Věděl snad o Sertovi či pokladu, s nímž měl umělec co do činění, příliš mnoho? Je možné, aby sedmdesát let staré události takto doznívaly v současnosti? Sejde se v jednom bodě linie pátrání, které provádí spisovatel Alonso na vlastní pěst, s historickou skutečností, o níž věděl restaurátor možná tolik, že ho to stálo život? 

Motýlí kůže - Sergej Kuzněcov
Tohle je druhý ze tří kousků, který jsem chtěla ve výprodeji v Jotě, a opět se mi vyplatilo počkat. I když hodnocení není nic moc na databázi, tak minimálně obálka mě uhranula. :-)
Anotace:
Psychothriller ze současné Moskvy.
V Moskvě řádí masový sadistický vrah žen a Xenie, cílevědomá ambiciózní novinářka pracující v on-line deníku, vytvoří portál věnovaný nejen jemu a jeho obětem, ale všem masovým vrahům v dějinách.
Pomáhá jí věčný loser Alexej, novinář, sukničkář a zamilovaný podřízený, Marina, mladičká matka-samoživitelka a nymfomanka, a Ola, pečlivě udržovaná a výkonná podnikatelka.
Xenie je tématem fascinována nejen profesionálně, ale i ryze osobně – vedle snění o zářné žurnalistické kariéře se v soukromém životě oddává masochistickému sexu.
Internetový portál, který Xenie vymyslela, má obrovský ohlas, ale jaký bude mít vliv na život jednotlivých postav? Xenie na síti navazuje virtuální vztah s osobou, která si říká Alien...
Sergej Kuzněcov píše o mladé generaci Rusů, která se vyrovnává s novou životní realitou v Moskvě, jednom z největších moderních světových měst, v němž ale stále přežívá i minulost hlavního města ruského impéria. Svět těchto Moskvanů je zaměřený hlavně na konzum a tělesné požitky, které mají vyplnit intelektuální prázdnotu. 

Pravidla sýrárny - Michael Paterniti
A třetí kousek, který jsem chtěla v Jotě a opět se vyplatilo počkat. Tuto knihu jsem zaregistrovala už když vyšla a pořád mě to k ní lákalo, ale nenašla jsem čas a co si budem nalhávat, ani dost peněz, protože pořád vycházely knihy, které jsem nutně potřebovala více než tuto. Ale díky LK ji mám a uvidíme, jaká bude.
Anotace:
Příběh nejen o lásce, zradě a pomstě…, ale také o kousku nejvzácnějšího sýra na světě.
Co všechno může způsobit kousek vynikajícího sýra? Páramo de Guzmán, domácí sýr vyráběný v jedné rodině po celé generace, dokáže neuvěřitelné věci. Přenese vás do časů, kdy jídlo bylo opravdové a znamenalo daleko víc než jen plný žaludek.
Anebo ve vás probudí touhu po vzdálených světech, po jiných kulturách, než je ta zběsilá americká, ale třeba také touhu stát se úspěšným novinářem, jezdit po světě a hledat právě takové příběhy, jako je příběh sýraře Ambrosia.
Právě takovou touhu vzbudil i v čerstvém absolventovi kurzu tvůrčího psaní Michaelovi, který se nakonec rozhodne splnit si svůj mladický sen a vydá se do zapadlé vesnice na španělské Mesetě hledat tajemství vzestupu a pádu sýra Páramo de Guzmán a jeho tvůrce.
Samozřejmě záhy pozná, že věci nejsou vždycky takové, jak se jeví okouzleným očím. Ale zároveň objeví něco mnohem tajemnějšího, složitějšího a zajímavějšího – spletitý příběh lásky, přátelství a zrady, která může člověka přivést až k vraždě, nebo taky k odpuštění a poznání. A navíc najde i přátele, pochopení a odpovědi na daleko více otázek, než si na začátku své cesty vůbec dokázal položit.
Zavede nás do tradiční španělské „povídárny“ nad vinným sklepem, kde si lidé na tvrdých lavicích nad červeným vínem už po staletí vyprávějí příběhy, jako je ten o sýru, který vás dokáže přenést do dětství.

Zbožňuju Londýn - Lindsey Kelk
Protože LK jsou bezmeznou studnicí výprodejových kousků, postupně jsem si za pár korun odnesla Zbožňuju Vánoce a Zbožňuju Paříž. Proto jsem sáhla po Londýně, abych si doplnila sérii a budu čekat, až se v obchodě objeví Zbožňuju New York. :-)
Anotace:
Angela Clarková se zamilovala do New Yorku – a ten začíná milovat ji. Když je ale povolána domů do Anglie, najednou hrozí, že svůj zářivý nový život ztratí a vymění ho za déšť, teplé pivo a zlé vzpomínky. 
Tomu se říká krok zpátky. 
Je tady Mark, bývalý přítel – do New Yorku utekla proto, aby se od něj dostala dál. 
Je tady Louisa, její nejlepší kamarádka se svým děsivým novorozenětem. 
A taky máma, která s ní ještě pořád mluví jako s patnáctiletou. 
Na obzoru je svatba – a všichni si pamatují, jak se Angela vyznamenala při té poslední… Může ji příjezd jejího přítele Alexe a nové nejlepší kámošky Jenny zachránit před návratem ke svému starému já?

A poslední kousek (kousky) je hned celá série Elyonova země od Patrick Carman.
Do této série bych normálně nešla, ale pořád kolem mě lítají komentáře a recenze, jak jsou všichni rádi, že díky LK se k ní dostali. Jak je skvěle napsaná a dobrá. Takže díky LK ji mám a teď jen počkat, až si na ni udělám čas. :-) 
Jo a málokdy se stává, že mají všechny díly z nějaké série - v tom bude nějaký zavrtaný červ :D
Anotaci asi vypisovat nebudu, protože je zvlášť ke každému dílu, dám vám tady jen tu od prvního, abyste měli představu o čem to vlastně je.
Anotace:
1. kniha série Elyonova země. 
Dvanáctiletá Alexa tráví s otcem léto v městečku Bridewell. Těší se, že ho důkladněji prozkoumá, hlavně jeho pozoruhodnou knihovnu a labyrint chodeb a místností v domě, kde jsou ubytovaní. Také touží zjistit, co se skrývá za hradbami, které byly vystavěny kolem města i přístupových cest na obranu před neznámým zlem z okolních Temných pahorků, zlem, kterého se obávají všichni obyvatelé města.
Podaří se jí poodhalit tajemství a zjistí, že se jedná o události vztahující se hluboko do minulosti. Získá nečekané nové schopnosti a s jejich pomocí se snaží odvrátit nebezpečí, které by mohlo zničit všechno, co je jí drahé, a navždy změnit Elyonovu zemi. 

Tak co říkáte? Vím, že pro mnohé to nejsou žádné nové horké novinky, ale já jsem ráda, když si koupím i starší knihu, která nemá razítko bestseller. A kolikrát mě některé tyhle levné knihy opravdu překvapí. Takže doufám, že tomu bude tak stejně i teď.

Mějte se krásně, užívejte teplých dnů a čtěte! :-)
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat