středa 26. července 2017

Jediné pravé lásky - Taylor Jenkins Reidová

Autor: Taylor Jenkins Reidová
Nakladatelství: Mladá fronta
Počet stran: 255
Rok vydání: 2017

"Příběh ženy, která musí nečekaně volit mezi manželem, kterého dlouho považovala za mrtvého, a snoubencem, jenž v ní znovu probudil chuť žít."

Emma a Jesse jsou spolu od střední školy. Vybudují si společný život, vezmou se a pracovně spolu procestují svět. V den prvního výročí svatby se však s Jessem zřítí vrtulník do Tichého oceánu a on je po nějakém čase prohlášen za mrtvého.
Emma se vrátí k rodičům, aby se dokázala lépe vyrovnat s jeho ztrátou, a začne pracovat v rodinném knihkupectví. Roky plynou, až jednou Emma narazí na dávného kamaráda Sama a znovu se zamiluje. Když se zasnoubí, má pocit, že dostala druhou šanci na štěstí.
Ovšem jen do chvíle, než jí na rodinné večeři zazvoní telefon a na druhém konci se ozve Jesseho hlas. Emmu čeká velké rozhodnutí. Manžel nebo snoubenec? Emma ví, že musí naslouchat svému srdci. Není si však jistá, co říká...

Taylor Jenkins Reidová je spisovatelka, esejistka a televizní scenáristka pořadu Acton, Massacusetts. Její prvotina Forever, Interrupted se stala předlohou stejnojmenného filmu, jehož hlavní roli obsadí Dakota Johnson. Její druhou knihu After I Do označil prestižní literárí časopis Kirkus Review za knihu, kterou si nelze nechat ujít. O jejím dalším románu Maybe In Another Life (Možná v jiném životě, 2015) vyšel článek mimo jiné v časopisech People, US Weekly a Cosmo. Žije v Los Angeles s manželem Alexem a psem Rabbitem.

S hrdinkou knihy Jediné pravé lásky, se setkáváme poprvé, když jí je nějakých cca 14 let. První zakoukání do kluka, první vzlety i pády. První párty... na které se něco zvrtne, Emma se setká s Jessem a od té doby jsou nerozlučný pár. Po pár letech se vezmou a po roce jejich manželství je Jesse prohlášen za mrtvého.
Emma se zhroutí, poté zase vstane a s novou láskou prožívá šťastný život. Jenže, uplnou další roky a Jesse je zpět.. teprve tady začíná ta pravá zápletka...

Nebudu vám sáhodlouze popisovat děj, protože si myslím, že anotace sama o sobě je velmi výmluvná. Ty drobné nuance, perličky, které oživují celou knihu, stejně nemůžu vystihnout a proto si ji budete muset přečíst, abyste pochopili, co je na tomto "milostném" trojúhelníku tak skvělého. Já jsem totiž po dočtení měla nejen slzy v očích, ale říkala jsem si, že to je přesně to, co se mělo stát. Byla jsem maximálně, vlastně stále jsem, spokojená a ráda, že se mi kniha dostala do rukou.

"Musím tě propustit a musím poprosit i tebe, abys mě nechal jít. Opravdu věřím, že když se budu hodně snažit, můžu si vybudovat takový život, jaký jsi pro mě vždycky chtěl. Šťastný život. Spokojený život. Život, ve kterém budu milována a i já budu milovat."

Velmi se líbilo a co obdivuji na autorce, tak je způsob, jakým popisovala vnitřní myšlenky a pochody Emmy, hlavní hrdinky. Všechno bylo naprosto uvěřitelné a myslím si, že spousta žen, kdyby si prošly tím stejným, čím Emma, tak by se zachovaly stejně.
Jasně, bylo tam pár míst, kdy bych Emmě nakopala, ale na druhou stranu zase přemýšlím nad tím, jestli bych se tak nechovala i já v dané situaci? Člověk má jen jedno srdce a rozdělit jej nelze. Láska je sice bezmezná, ale přes tento fakt je přece jen k někomu ten cit silnější než k druhému. Ale je možné, aby to bylo k dvěma lidem stejně silné?

Taylor Jenkins Reidová si pohrála s postavami, vymazlila je do sebemenšího detailu a popisovala takové situace, které opravdu reálně můžou nastat, nevymýšlela žádné otočky a odbočky, ba naopak se velmi reálně věnovala pocitům, které vyplujou na povrch, když se nějak zařídíte, a osud vám to překazí tak, že nevíte kam dál jít. Ale opravdu, když nemáte ani páru.

Jediné pravé lásky není jen sladká, romantická kniha, kterou přečtete a odhodíte někde do kouta, v lepším případě ji zasunete do poličky a zapomenete. Tento příběh vás donutí se zamyslet nad tím, co ve svém životě máte. Pokud máte partnera, budete přemýšlet, jestli je ten pravý, jestli cítíte aspoň krapet toho, co se píše v příběhu a jestli jej nemáte, budete přemýšlet, kde k takovému pokladu přijít. I když jsou všichni hrdinové, počínaje Emmou a konče Jessem popsáni jako dokonalí, tak přesto všechno jsou tam drobné mušky nedokonalosti, které příběhu dávají šmrc. Jak sama píšu, byly místa, kdy se má levačka chtěla potkat s Emminou tváří, přitom jsem ji hned na další stránce odpustila, protože jsem věděla, co prožívá.
Tohle, to prožívání, to je přesně to, co autorka dokázala skvěle vystihnout, popsat a tím pádem čtenářům nabídnou pocity přímo na zlatém podnose. Věřím tomu, ať už si tuto knihu přečte kdokoliv, minimálně jednou se zamyslí nad tím, co má a minimálně jednou se hnou ledy a ucítí něco z toho, co v té knize překypuje: štěstí, radost, láska, strach, obavy, nerozhodnost, loajalita, empatie, zoufalství, touha... a mnoho dalšího.

Já nemůžu jinak, než tuto knihu ohodnotit maximálním počtem bodů, protože mě docela psychicky vyždímala a to já dokážu ocenit. Zase mi ukápla slza, věřili byste tomu? Asi jsem cíťa, ale ono to tak nějak k tomu příběhu patřilo. :-)
A doporučení je asi jasné, všem ženám, dívkám, dámám... Ať se líbí.

Děkuji nakladatelství Mladá fronta za zaslání recenzního výtisku a pokud si jej chcete koupit, tak tady máte odkaz.

Mějte se krásně a díky za přečtení!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat