pondělí 24. července 2017

Dítě školkou povinné: ze života andílků - M. M. Cabicar

Autor: M. M. Cabicar
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 181

"Já prostě miluju hlášku operátorů: "Mohu vám ještě nějak pomoci?" Mně to nedá. Zatím jsem na konci hovoru požádal chlápka, jestli by mi teda skončil se psem, slečnu, že bych potřeboval umýt okna, jednoho technika, jestli by nám v koupelně nevyměnil žárovku, co zrovna praskla, pána z péče o zákazníky, jestli by k nám nechodil během dovolené zalévat kytky, a paní z reklamací, jestli se jí nechce s mým dítětem na hřiště, když jsem byl nemocný."

Třetí pokračování nejúžasnější humorné knížky všech dob!
Zcela nové vtipné příhody jednoho odvážného otce, který se svou čtyřletou dcerkou Viki prožívá všední situace s nevšedním nadhledem a laskavým humorem, jehož absurdita čtenáře rozveselí tak, že se řehtají a slzí smíchy a nedokážou se od čtení odtrhnout.

Tak se po třetí potkáváme s Viky a jejími rodiči. Viky je pět let, roste jako z vody a mi přijde, že se už autor více soustředí na příběhy, které se týkají celé rodiny. Viky, i když je hvězdou těchto knih, už nemá takové šílené glosy v rukávu a proto nastupuje vtipnost a výřečnost rodičů na scénu.

Když se kouknu na všechny tři díly, tak první, ač byl průkopníkem těchto historek u nás, tak byl nejslabší. Příběhy byly z valné většiny o Viky a i když je to sladký andílek, tak některé povídky působily, jako by byly spíchnuty horkou jehlou a nesedělo mi to.
V druhém díle jsem se už více rozplývala, smála se o něco více nahlas, když jsem se jen usmívala, tak koutky úst jsem měla o něco více nahoru.
A třetí díl si drží kvalitu druhého. Byly povídky, u kterých jsem se smála, některé jsem se proculila, některé přešla s lehkým pousmáním.
Co mě pobavilo, tak je um autora, jak převádí na stránky řeč dcery, její myšlenky a také myšlenky manželčiny. Bylo by super z jednoho pohledu poznat, co si o vás kdo myslí. :-)

"Výkladový slovník vánočních dárků aneb Řekněte, co jste dostali, a dozvíte se, co se tím chtělo říct...
Sprchový gel - smrdíš
Ponožky - smrdí ti nohy
Šampon - smrdí ti vlasy
Šátek - proboha, aspoň si ty vlasy něčím přikryj
Antiperspirant - potíš se jak kráva
Deodorant - když už se nemyješ, aspoň to něčím přebij
Pasta na zuby - smrtí ti z tlamy
Hodinky - je čas se umýt!
Peníze - tak na sebe už zavolej chemické čištění a deratizátora
Sůl do koupele - nejdřív se nalož do vany, ať se ta špína trochu rozloží...."

Dlouho jsem přemýšlela, komu bych tuto sérii doporučila. Standart je pro všechny, kteří se chtějí smát, mají rádi autorův humor, jenž můžou znát i z jiných knížek... Ovšem tyto tři knížky by byly fajn i na nějakou domácí párty - Znáte to - zábava vázne, alkohol otupil vaše mozkové buňky a vy nevíte, o čem se bavit - slibuju, že pokud otevřete kterýkoliv díl a přečtete si jeden příběh, poté druhý, pak třetí, tak zábava se rozproudí.
Pořád nemůžu zapomenout, jak se přítel smál, když jsem mu některé povídky četla, z mrzouta, který se z práce vrátil bez energie a nálady, byl po mém přečtení těch dobrých úryvků (které jsem pečlivě vybrala) vysmátý chlap. :-)

Celkově to bylo milé setkání a jsem ráda, že jsem si mohla tyto příhody přečíst a na některé budu opravdu vzpomínat. Obzvlášť si u stromečku na vánoce vybavím, co který dárek znamená. :-)

Děkuji nakladatelství Cosmopolis za zaslání recenzního výtisku a třetí díl si koupíte přímo tady.

Mějte se krásně a díky za přečtení!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat