pátek 21. července 2017

Caraval - Stephanie Garber

Autor: Stephanie Garber
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Egmont publishing
Počet stran: 432

"Krabice, která ležela za dveřmi, byla celá černá, v barvě prohry a pohřbu. byla podlouhlá a skoro stejně široká jako Scarlett. Vedle ní stála váza se dvěma rudými růžemi."

Než vstoupíte do světa Caravalu, mějte na paměti, že je to jen hra.

Ať už jste o Caravalu slyšeli cokoli, určitě se to nevyrovná realitě. Je to víc než hra! Je to magie. Scarlett vždy toužila Caraval zažít a letos dostala pozvánku. Jenže vzápětí unese její sestru Tellu tajemný režisér celého představení. Není se čeho bát, Caraval je přece jen zdání. Ale co když ne? Ať už je to jakkoli, Caravalem musí Scarlett projít i se zlomeným srdcem a sestru rychle najít, než se spustí nebezpečný dominový efekt následků a navždy ji ztratí.

Stephanie Garber má ráda Disneyland, protože je to jediné místo na Zemi, kde má pocit, že by mohly ožít fantastické příběhy, o kterých tak ráda píše. Když zrovna nepíše fikci žánru young adult, vyučuje kreativní psaní na severu Kalifornie a je známa tím, že obrací školní úlohy ve hry a bere studenty na exkurze, které zahrnují autogramiády knih.
Na placení účtů během střední školy, univerzity a  přestávkách mezi nimi si Stephanie vydělávala jako baristka, číšnice, barmanka, zástupce zákaznického servisu pro poradenskou firmu v oblasti energií a prodavačka. Také strávila mnoho let prací s mládeží - jako poradce na letním táboře s tématikou vesmíru, jako dobrovolník ve škole pro hluché děti v Mexiku a vzala mnoho skupin středoškolských studentů do zahraničí, kde trávili prázdniny prací v hostelech v Amsterodamu. Dodnes nepřestává snít o dalších dobrodružstvích.

Scarlett a Tella jsou sestry. Jedna se stará o druhou, žijí pouze s otcem. Scar se dlouho snaží o to, aby show Caraval přijela na jejich ostrov, aby se se sestrou trochu rozptýlily. Pořád se nic neděje. Až jednou přijde pozvánka na soukromý ostrov, kde se bude Caraval odehrávat. Hlavní je, aby si sestry zapamatovaly, že nic není skutečné, všechno je jen hra. Ale pro Scarlett hra končí ve chvíli, kdy se ztratí její sestra a jde ji o život. Má na to pár nocí, aby ji našla, buď sama nebo s pomocí. Ovšem, i když je to pomoc, nemusí to být zákonitě pro její dobro...

"Před jejíma očima tvořily třpytící se stěny z písku palác ve tvaru obrovské ptačí klece - s obloukovými mosty, klenbami ve tvaru koňské podkovy a kulatými dómy. Vše bylo pokryto zlatavými vločkami sluneční záře."

Po prvních pár stránkách mi bylo ihned jasné, že tohle bude skvělé čtení. Caraval je napsán tak dobře, že se čte úplně sám, stránky ubíhají a navíc je to pojato i napínavě. Pořád jsem při čtení čekala, kde na mě vyskočí další lež, intrika či nějaké ponížení. Co vám budu povídat, po pár stránkách jsem se stala závislou. A chtěla jít hrát Caraval taky!

Postavy, počínaje Scarlett a konče Juliánem či Dantem, byly v pohodě. Příjemné, všichni hráli svou roli naprosto skvěle a autorce se povedlo ve mě vyvolávat přesně ty emoce, které v tu danou chvíli odpovídaly ději. Lítost, pláč, smích, udivenost... "ochání" a "achání" jsem se nevyhnula. :-)

Jediné, co mi trochu kazí konečný dojem, tak je konec příběhu. Ten se mi, sám o sobě líbil, ale autorka mě nedokázala na další díl navnadit. Pokud se ke mě dostane, tak si jej přečtu, ale že bych se třepala na něj, nemohla dospat, tak to v žádném případě. I přesto, že se tam odehrálo něco, co slibuje, že Caraval bude pokračovat na skvělé vlně, tak pro mě je tato "podstatná" část vedlejší a když to napíšu hnusně, tak mi to je jedno, jak to dopadne.

Ale první díl byl úžasný. Mám ráda knihy, které odsýpají, pořád se něco děje, nejsou tam žádné hluchá místa. A to přesně Caraval splnil. Bavilo mě to. A hlavně se mi opět líbili bad boys, ty já prostě v knihách miluju. Tíhnu k nim a pokud jsou ještě potetovaní... je mi opět patnáct a slintám! :-)

I když se vám může zdát, že 400 stran je hodně, nemusíte z toho mít obavy. Na některých stránkách jsou jen nakreslené a napsané dopisy, takže je to o něco méně textu, navíc písmo je docela velké, žádné šílenosti nahuštěného písma tam nenajdete, takže není třeba se obávat tloušťky. Ba naopak. Mě by nevadilo, kdyby ta kniha těch stránek měla více. Čtení jsem si maximálně užívala.

Určitě doporučuji všem, kteří mají rádi fantasy svět, jenž v sobě má romantiku, intriky a taky částečky zla. Když to totiž spojíte dohromady, dostane perfektní skládačku - hru Caraval, kterou se vyplatí si přečíst.

Díky Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a pokud si jej chcete koupit, tak tady je odkaz.

Mějte se fajn a děkuji za přečtení! :-)
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat