středa 20. prosince 2017

Ledová jako sníh - Danielle Paige

Autor: Danielle Paige
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2017
Počet stran: 294

"Úžasný příběh na motivy pohádky Sněhová královna od bestsellerové autorky Danielle Paigeové."

Sedmnáctiletá Snow žije v přísně hlídané klinice pro duševně choré. Hluboko uvnitř ví, že tam nepatří, ale na život mimo zdi nemocnice si skoro nevzpomíná. Jediné, co má, jsou divné sny. Vlastně ne, ještě má Balea - nejlepšího kamaráda, první lásku, člověka, kterého dokázala zničit jediným polibkem.
Když Bale zmizí, Snow nezbývá nic jiného, než se vydat po jeho stopách. S pomocí podivného ošetřovatele, který ji pustí ven, se ocitne v Algidu. V mrazivé zemi, která je s její minulostí spojena víc, než si myslela.
Algid je nevyzpytatelný, nebezpečný, plný čarodějnic, zlodějů a osudových setkání. Vládne mu krutý a mocný král. Když Snow zjistí, že jí v žilách koluje jeho krev, je postavena před volbu. Stane se hrdinkou nebo hříšnicí? Královnou nebo chudinkou? Vybere si mrazivou bezcitnost nebo pravou lásku?

Danielle Paige vystudovala University of Columbia a je autorkou New York Times bestselleru Dorothy Must Die. Předtím, než se začala věnovat psaní YA literatury, pracovala v televizním průmyslu, kde získala Writers Guild of America Award a byla nominována na několik Daytime Emmys. Nyní žije v New York City.

Po této knize jsem toužila už jen díky obálce. Je to jedna z nejhezčích, které jsem tento rok viděla. Když jsem si knihu fotila, tak při správném osvětlení to vypadá, jako by led na obálce vystupoval a zářil. To vám je fakt nádhera! :-)

Hlavní hrdinka Snow je žije na klinice pro "nebezpečné" pacienty. Ať už jsou nebezpeční sami sobě nebo svému okolí. Například je tam dívka, která si myslí, že umí létat a když unikne hlídání, okamžitě skáče z nejvyššího možného bodu, který se na daném místě nachází. Pak je tam taky Straka, to poznáte už jen z přezdívky, krade všechno všem. A pak samotná Snow, která má nezvladatelný hněv. Trochu ji někdo vytočí a ona útočí. Jednoho dne se ji u postele zjeví kluk v jejím věku, v doktorském plášti a řekni ji, že až bude čistá, má dojít na sever, ke stromu... Snow si myslí, že je to jen sen kvůli nadopování z léků, ale proč potom kreslí strom? Navíc někdo unesl její pravou lásku, tohle všechno nebude náhoda. A tak se Snow vydává pryč, utíká od života mezi zdmi ústavu a ocitá se úplně jinde. Navíc to vypadá, že při každém kroku ji jde doslova o život...

Převyprávění pohádek v této době frčí. Přijde mi, že se s nima roztrhl pytel a konkrétně tato kniha je retelling Sněhové královny. Pohádku samu o sobě jsem neměla ráda a do dnešního dne nemám. Proto jsem se pustila do čtení této krásky, doufala jsem, že aspoň takto se mé srdce obměkčí a vezme "sněhovou královnu" na milost.

Nejdříve děj. Přesněji jeho průběh. Protože mi osobně se nejvíc líbil začátek, kdy je popisován život Snow v ústavu a pak až konec, kdy dojde k finálnímu rozuzlení. Prostředek nebyl špatný, ale díky postoji hlavní hrdinky se mi to táhlo. Hledání cesty k novým "přátelům a známým" pro ni byl velmi složitý a místy mi vadila její paličatost, odměřenost a hlavně její uvažování. Měla jsem z ní pocit, jako by měla klapky na očích, neviděla nalevo ani napravo a byla sebestředná mrcha. Pak se to samozřejmě vylepšilo, Snow se vzpamatovala, ale já ji měla už z těch určitých chvílích zaškatulkovanou a nic se mnou nehnulo. Jednoduše mi ta holka lezla na nervy. Za to Kai nebo Jaggere, to byli kluci ušatí, kteří mi vyhovovali. :-)


Pokud se rozhodnete pustit do čtení, určitě nebudete litovat času stráveného čtením. Tento retelling totiž řadím mezi ty povedené. Po tom, co jsem se v poslední době dvakrát spálila, jsem měla strach, ale nakonec to dobře dopadlo a já jsem opravdu spokojená s celým příběhem. Jasně, najdou se tam určité momenty, se kterými se autorka mohla lépe poprat, propracovat je nebo naopak trochu ubrat, ovšem na konečném výsledku to nic nemění a já Ledovou jako sníh hodnotím kladně.

Co ale autorce musím pochválit, tak je konec příběhu, kdy se proti sobě postaví dobro a zlo. Popis všeho, co se tam dělo, byl strhující, to jsem se začetla tak, že mi vychladlo noční kafe. :-) Každopádně se velmi těším na další díl, protože i když Snow moc nemusím, autorka mě dokázala zaujmout a navnadit na další příběhy. Věřím, že vyšperkuje i ty drobné chybičky a druhý díl bude ještě lepší! :-)

Ledová jako sníh je dobře napsaná, čtivá kniha, která pro mnohé čtenáře může získat na atraktivitě už jen díky tomu, že se jedná o převyprávění Sněhové královny. Blíží se čas Vánoc, čas na pohádky, tak co si jednu přečíst? :-)

Hvězdné hodnocení:


Děkuji Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a knihu si můžete koupit přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat