úterý 21. listopadu 2017

Ledové sestry - S. K. Tremayne

Autor: S. K. Tremayne
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Motto
Počet stran: 335

"Není to až tak moje vlastní smrt, co je nesnesitelné, je to smrt lidí kolem mne. Protože je miluji. A část mne umře s nimi. Proto je každá láska jistou formou sebevraždy."

Kirstie a Lydia. Jedna žije, druhá zemřela. Nebo ne?
Rok po smrti malé Lydie se její rodiče Sarah a Angus s jejím jednovaječným dvojčetem Kirstie odstěhují na malý izolovaný ostrov. Doufají, že tam začnou nový život. Jenže Kirstie prohlásí, že došlo k omylu a že je ve skutečnosti Lydia. Angus odjíždí za prací a Sarah, kterou bouře uvěznila s dcerou na ostrově, objeví v zamčené zásuvce manželova prádelníku důkaz, že skutečnost je ještě děsivější než její nejhorší obavy.

S. K. Tremayne je bestsellerovou autorkou románů a pravidelnou přispěvatelkou do novin a časopisů po celém světě. Narodila se v Devonu a momentálně žije se dvěma dcerami v Londýně. Její první thriller Ledové sestry byl nominovaný na Goodreads Choice Award v kategorii Horor roku 2015 a umístil se na prvním místě žebříčku bestsellerů Sunday Times.

Už ve chvíli, kdy jsem zahlédla pouze obálku mi bylo jasné, že tohle si budu chtít přečíst. Po anotaci, které jsem věnovala minutku bylo vymalováno. Bude to pecka. A taky, že byla!

Kirstie a Lydia jsou dvojčata, která se narodila rodičům Sarah a Angusovi. Jednovaječná dvojčata. K nerozeznání. Vlastní rodiče měli problém s tím je od sebe rozpoznat, proto vždy jedné do vlasů zapletli jinou stuhu, dali jiný náramek, jiné tkaničky a podobně. Když dojde k nešťastné náhodě a jedno z dvojčat umře, celý svět se rodině rozpadne. Rozpadne se rodina. I když ti tři zůstávají spolu, cítí, že musí začít od začátku, aby se vše spravilo. Proto se odstěhují na ostrov Torran, kde Angus zdělil po své babičce domek u majáku. Jsou nutné opravy, aby se v něm dalo bydlet. Tak jako nutné opravy jejich životů. Bude ostrov Torran, který je přístupný pouze na člunu nebo při odlivu, jejich záchranou? Nebo je ostrov spolkne i s jejich démony? A které to dvojče vlastně žije? Tváří se Kirstie, přitom mluví jako Lydia... Chová se jako Lydia, přitom zpívá jako Kirstie... Kde je pravda?

Nevím, proč to tak je, ale měla jsem to stejně i vloni, poslední dva měsíce roku si vybírám ke čtení knihy, které jedna druhou přeskakují v top hodnocení. Ledové sestry jsou opět jedním z nejlepších thrillerů, které jsem letos četla. I když bych knihu, já osobně, spíše řadila mezi psychologické thrillery. :-)
Pokud se pustíte do čtení, můžu vám zaručit skvělý zážitek a velmi nečekané rozuzlení. Šílené zvraty a odhalování tajemství, jenž vyplouvají na povrch jsou perfektně zpracované.
Musím říct, že autorka si se mnou pohrála, když jsem se blížila ke konci, tak jsem měla pocit, že už mi je všechno jasné, ale na posledních asi třech stranách jsem zjistila, že jsem byla mimo. Autorka tohle měla promyšlené do detailu.

"Jak se vedlo jeho dceři, uvězněné bouřkou na ostrov? Měla Sarah dost rozumu, aby důkladně zalezla? Zajistila všechny dveře a okna, spustila závory, jak bylo potřeba? Uvázala člun k zábradlí majáku?"

Nemůžu říct, že bych si nějakou postavu oblíbila. V té atmosféře, ve které se děj odehrává, na ostrově, kde jsou chladné dny a studené noci, déšť bičuje přírodu, vítr kvílí v korunách stromů a trhá větvě, kde zima se do vás zabodává jako nůž a vy dokážete pocítit i tu bolest, není čas na to si někoho zamilovat. Protloukáte se totiž drsným severem Skotska a jen hledáte pravdu. Nic víc jsem v tu chvíli nechtěla. Pokud bych ovšem měla zmínit někoho, kdo mi byl asi tak nejblíž, tak to byl Beany (až přečtete, pochopíte). :-)

V příběhu je více postav, ale v žádném případě se neztratíte. Autorka to vymyslela jednoduše, každá osoba bude mít v průběhu děje jeden důležitý úkol, takže si jméno spojíte s jistou situací a nezamotáte se. Kapitoly jsou krátké a co jsem byla opravdu překvapena, tak písmo je docela větší, než jsem zvyklá z jiných knih.
Ledové sestry jsou napsané velmi čtivě a hlavně napínavě. Na začátku se totiž dozvíte, jak to asi bylo, ale záhy zjistíte, že ne každému můžete věřit a potom odkrýváte kousek po kousku skládačku, která utváří vzrušující a naprosto úžasně zpracovaný příběh jedné anglické rodiny., která si žije, nebo aspoň měla by žít, svůj vlastní příběh na jednom ostrově Vnitřních Hebrid.

Přemýšlím, co všechno v této recenzi zmínit. Mám pocit, že zapomínám na detaily, které by měly být zmíněny, ale s tím se dostávám do bodu, že si nejsem ani jistá, jestli je napsat. Protože tady v ději doslova vše souvisí se vším. A určitě byste mi neodpustili, kdybych napsala, že Lydia, teda vlastně Kirstie...

Takže vám napíšu jen jedno. Pokud máte rádi drsný sever, kde slunce (skoro) nesvítí, pořádně napínavé a tajuplné příběhy a vyhledáváte čtení, při kterém se rozhodně nebudete nudit, tak doporučuji Ledové sestry!

Hvězdné hodnocení:


Děkuji Albatrosmedia.cz za recenzní výtisk a knihu si můžete koupit přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat