středa 6. září 2017

S vědomím konce - Molly Crow

Autor: Molly Crow
Nakladatelství: Klika
Počet stran: 284
Rok vydání: 2017

"Někdo ulítával na botách, jiný na kabelkách, no a já prostě na krajkovém spodním prádle. Vylovila jsem svoje oblíbené rudé a s lehkostí si je natáhla. Škoda jen, že podprsenka k nim byla někde v Mordoru."

Prožila už stovky životů, ale nikdy je vlastně opravdu nežila. Teď, v těle Sally Bakerové, má dost zabíjení a přeje si jediné: být normální. Jenže oheň v jejím nitru stále doutná a čeká na sebemenší zaváhání, aby lidstvu znovu ukázal svou sílu. Sally bude stát hodně sil udržet ho v sobě. A jako by už neměla dost problémů sama se sebou, potká Briana. Prvního muže, který v ní zažehne žár, jaký dosud nepoznala. Dokáže se Sally i přes všechny nové pocity ovládnout, nebo se lidé mají mít opět na pozoru? A co Brian, může vůbec obyčejný smrtelník tenhle ohnivý románek přežít?

Molly Crow se narodila v roce 1988 v Kyjově, a téměř celý život přebývá na Brněnsku. Vystudovala geodézii, ale jelikož ji hledání bodů s pomocí výtyčky pod půl metrem sněhu dostatečně odradilo, zeměměřictví se od maturity nevěnuje. Její vysokoškolské ambice na Fakultě architektury ukončila po dvou letech zkouška ze stavební mechaniky. A nejspíš to bylo dobře, protože k čemu je pěkný domek na papíře, když by ve skutečnosti pravděpodobně spadl. Smířila se s tím, že svoje jméno o titul Ing. arch. nevyšperkuje a vtrhla na pracovní trh. V současnosti přes den pracuje a ve volném čase se snaží psát. Svou prvotinu Bez duše vydala v roce 2010 ještě pod svým dívčím jménem Eva Molíková.

Od autorky jsem recenzovala její prvotinu Bez duše (recenze zde) a ta se mi líbila. Proto jsem byla moc ráda, když mě oslovila s nabídkou její nové knihy k recenzi. Je pravda, že jsem vývoj knihy sledovala na Startovači, kde jsem i přispěla, sice malou částkou (jsem přece jen na mateřské), ale přesto...
Když knihu přinesla pošťačka, byla jsem natěšená a při otevření nechybělo ani věnování, které mi udělalo radost. Velkou, já si na tohle potrpím. :-)

Sally je dívka, která vypadá úplně normálně, ale má tajemství, se kterým se nemůže nikomu svěřit. Které ji v jistých situacích omezuje, ale statečně s ním bojuje. Bojuje silně jen do doby, než se objeví fešný Brian a úplně jí změní život. A to doslova. Všechno se obrátí naruby a Sally se musí vyrovnat s mnoha úskalími, které přináší přitažlivost, touha a láska a hlavně její oheň...

Upřímně, prvních asi 80 stránek jsem v příběhu neviděla nic, co by mě zaujalo. Byla to klasická romanťárna, místy mi Sal lezla na nervy, vadil mi "přenádherný" Brian, nad kterým slečny slintaly a Sal odolávala...
Až se objevila mrtvolka...
A potom to začalo být velmi žhavé! :-) Nemyslím tím jen vztah mezi Brianem a Sally, ale hlavně děj jako takový. Dostal skvělý spád. Konečně se začalo něco dít. Najednou na mě Sally působila dychtivě, nebojácně, jako holka, která se rozhodla bojovat jakýmikoliv pokusy...

Co se mi líbilo, tak byl právě ten vývoj Sally. Ze startu mi přišla jako pořádná puťka a vyklubalo se z ní stvoření, které mělo všechno, co má správná ženská mít. Touhu, chtíč, smyslnost, odvahu, zákeřnost i zlobu. Jak jsem ji neměla ráda, postupem času mi přirostla k srdci.
A ještě něco, to co autorka udělala s koncem příběhu je na pořádný metál! Nečekala jsem to, jsem překvapená, já za tím vším viděla cokoliv, ale tohle opravdu ne - to se podařilo.

"Ještě jednou se na mě tak podíváš a chytnu tě tam, kde naznačuješ, ale i se smaženými vejci jako bonusem!"

Dalším plusovým bodem je styl psaní. Ten mi sedl. Líbily se mi všechny ty narážky, dvojsmysly, přirovnání, které byly použity v knize a také smýšlení hrdinky. Chtěla, ale stále měla zadní vrátka - tohle je věc, jenž by každá žena měla umět, protože když zadní vrátka zavřeme, jakmile polevíme, tak se stane něco nehezkého - ostatně jako v příběhu.

S čím jsem měla trochu problém, tak to byly docela dlouhé kapitoly. Navíc, písmo je docela nahuštěné, okraje téměř nulové, takže to na mě působilo docela stísněně a jako by se to mělo číst těžce... Ač je příběh velmi čtivý a zábavný, celou dobu jsem měla takový pocit... Že to budu číst dlouho, že příběh je dlouhý... Přitom je to svižné a srandovní a zajímavé. Jen můj vnitřní pocit.

I přes počáteční rozmrzelost, která se vytratila jako pára nad hrncem, S vědomím konce rozhodně doporučuji všem, kteří mají rádi fantasy, přímé a ironické hlavní hrdinky a nebojí se nějaké té romantiky. Kvůli pomalejšímu rozjezdu ubírám jednu hvězdu, ale čtyři rozhodně nechávám, pro mě je to velké překvapení! :-)

Děkuji přímo autorce, Molly Crow, za zaslání recenzního výtisku a pokud si knihu chcete koupit, tak ji najdete přímo tady nebo můžete kontaktovat samotnou autorku.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat