neděle 17. září 2017

Láska mezi řádky - Jodi Picoult, Samantha van Leer

Autor: Jodi Picoult, Samantha van Leer
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 313
Rok vydání: 2017

"Co vím o Delilah McPheeové:
Když je nervózní, kouše si nehty.
Zpívá falešně.
Některá slova vyslovuje zvláštně a s divným přízvukem, ale sama totéž tvrdí o mě.
Má naprosto okouzlující oči. Skoro by ani nemusela mluvit, protože všechno, co cítí, je v nich vepsáno."

Co byste dělali, kdyby na vás postava z knihy promluvila? Delilah nesnáší školu, právě tak moc, jako miluje knihy. Přesněji řečeno jednu knihu, které se nemůže nabažit. Kdyby děti v její třídě věděly, kolikrát četla tu sladkou pohádku, kterou našla v knihovně, určitě by se jí vysmály. V patnácti by už na pohádky věřit neměla. Avšak pro Delilahu znamená tento příběh víc než jen slova na papíře. Cítí, že se za příběhem něco skrývá. A jednoho dne přijde na to co. Zjistí, že okouzlující princ z pohádky je skutečný a zalíbila se mu jedna dívka, která čte opakovaně jeho příběh. Jak to, že princ ze slov žije? A může jejich láska vydržet, když každý pochází z jiného světa?

Jodi Picoult získala titul v oboru tvůrčího psaní na Princeton a magisterský titul v oboru vzdělání na Harvardu. Žije v New Hampshire se svým manželem a třemi dětmi. V jednom z rozhovorů prohlásila, že ráda zpracovává náročná témata, na která je možno nahlížet z různých stran a která vzbuzují ve čtenářích mnoho otázek.

Samantha van Leer je dcerou bestsellerové autorky Jodi Picoult - právě s ní se podílela na vzniku dvou úspěšných knížek: Láska mezi řádky a Láska mezi písmenky. V současnosti navštěvuje Vasar College a jejím hlavním oborem je psychologie, konkrétně se specializuje na vývojovou psychologii.

Lásku mezi písmenky jsem četla v květnu roku 2016 (recenze zde) a to byla chyba. Tehdy jsem byla příběhem nadšená, ale teď, s Láskou mezi řádky mám problém...
Nevím, proč byl druhý díl vydán dříve než ten první a ještě s rozestupem roku a něco. A proč se tak rozčiluju? Protože mi teď čtení Lásky mezi řádky vůbec nic neříkalo, nebavilo mě to, přišlo mi, jako by se příběh, který jsem četla před rokem, naprosto stejně opakoval. Kniha mi nedala nic nového, což je škoda, protože ten potenciál v ní je. Ale...
Nikdy jsem si nemyslela, že Jodi Picoult nedám plný počet hvězd, ale tady to jinak nejde...

Delilah si čte dětskou knihu, která na ni "čekala" v knihovně, najednou se objeví nápis POMOZ MI tam, kde předtím nebyl. A ona to vědět musí, jelikož čte knihu stále dokola, hlavně určité pasáže, které už zná z paměti. Začne nad tím dumat a najednou na ni promluví postava z knihy. To vážně? Nechápe, nemůže tomu uvěřit, pořád si myslí, že se zbláznila... Postupem času, kdy začne vstřebávat nastalou situaci, tak začne kout pikle spolu s Oliverem, jak se dostat k sobě. Láska hory přenáší, třeba se jim to povede...

"Všichni na místa! Knížka se otvírá U vazby se objevilo světlo, přátelé!"

Pokud jste tak, jako já, četli Lásku mezi písmenky, tak věřte, že od tohoto příběhu nic nového nedostanete. Jakmile jsem se začetla, okamžitě jsem věděla, co bude následovat. Místy jsem měla pocit, že se události opakují, tak jak tomu bylo v předchozím díle. Nebo vlastně v nastávajícím. Pořád nějak nemůžu skousnout, že jsem zklamaná.

Další věc, která mě trochu zarazila bylo, že postavy v knížce nevěděly, co je to kino, ale znaly rovnátka na zuby. Nevím, proč se zrovna pozastavuji nad touto dvojicí slov, ale nějak mě to bilo do očí, že jsem to musela zmínit. :-)

Jinak je to příběh, který je velmi mile a čtivě napsaný. Děj ubíhá rychle a příjemně se čte. Pokud jste od těchto autorek předešlou knihu nečetli, tak se určitě máte na co těšit. Je to taková pohádka pro děti a mládež. Ovšem věřím, že i dospělé ženy si přijdou na své, pokud budou hledat nějakou milou, čtivou, zábavnou knihu, u které nemusí přemýšlet a jen budou čekat, jak všechno dopadne. Jestli jako v pohádce nebo v realitě. :-)

Děkuji Albatrosmedia.cz za zaslání recenzního výtisku a pokud si knihu chcete koupit, můžete tak učinit přímo tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat