čtvrtek 10. srpna 2017

Tati, kup mi slona! - Jiří Žáček

Autor: Jiří Žáček
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Bambook (Grada publishing a.s.)
Počet stran: 72
Ilustrace: Veronika Balcarová

"Na Smíchově jsem se smál,
ve Strašnicích jsem se bál,
v Kobylisích jsem jel na kobyle,
řehtala se na mě roztomile..."

Děti, víte kolik má Praha věží, jaké je to v zoo, odkud přitéká Vltava nebo o čem se zdá autům? Že ne? Tak to pojďte honem napravit s veselými básničkami, které pro vás napsal Jiří Žáček. Dozvíte se také, že Praha není jenom naše hlavní město, ale je také jedno z nejkrásnějších měst na světě. Básničky s kouzelnými ilustracemi Veroniky Balcarové vám prozradí, co všechno se dá v Praze vidět, objevit a prožít.

Když jsem knihu otevřela, první, co mě naprosto uhranulo byly ilustrace. Paní Veronika Balcarová dokázala dát do každého obrázku život. Úplně vidím, jak se to slůně směje naživo, jak si káčátka povídají, jak se pes nevěřícně dívá na svého páníčka. Nebojte, aspoň dvě ukázky budou následovat, nemohla bych vás o to ochudit a věřím, že ilustrace budou jedním z taháků na koupi této knihy pro vaše nejmenší. Já totiž mám ráda knihy, kde obrázky opravdu za něco stojí. Musí mít duši a potom mi v cestě si knihu koupit nic nestojí. Ale ne každý dokáže takto malovat. Ilustrátorka ten talent má.


Podtitulek této knihy zní: "Veselé básničky nejen o Praze".
Obdivuju autora, jak dokáže vymyslet verše na Petřín, Orloj nebo dokonce Nerudovu ulici. Samozřejmě nechybí báseň o proslulém Golemovi a také metru. Metro, pokud mi je známo, nikde jinde není, ne? :-) U nás teda máme šaliny. :)
Věřím, že když budete dětem předčítat, tak poté zatouží po výletě, aby na vlastní oči viděly to, co jim prostřednictvím veršů Jiřího Žáčka představíte.

Poté je tam pár dalších básniček, jenž jsou už o "všeobecných" věcech, jako například Vánoční prodej kaprů nebo Pradědeček automobil.


Kdybych neměla možnost do této knihy nahlédnout, vůbec bych netušila, jak je úžasná. Některé básničky mají 4 řádky a jsou klasickým střídavým rýmem, takže ty se už pomalu učím nazpaměť, ať si s malým užijeme zábavu, až se v Praze objevíme. :-)
Ty delší, některé jsou dokonce napsány takovým tím rýmem ob řádek, už není v mých silách si zapamatovat. Takže kdo ví. Třeba nás kniha na našich toulkách Prahou bude doprovázet. :-)

Ráda bych vám tuto knihu doporučila. Je plná krásných ilustrací, perfektních veršů a dá se vlastně říci, že i super příběhů. Určitě svým nejmenším uděláte radost, a pokud neumí ještě číst, tak obrázky jim plně vynahradí písmenka.

Děkuji nakladatelství Bambook za zaslání recenzního výtisku a koupit si knihu můžete tady.

Díky za přečtení a mějte se fajn!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat