neděle 4. června 2017

Kouzla vzhůru nohama - Sarah Mlynowski, Lauren Myracle, Emily Jenkins

Autor: Sarah Mlynowski, Lauren Myracle, Emily Jenkins
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 183

"Ahoj," řekl kluk. "Já jsem Elliott."
"Ahoj, já jsem Nory." Nory se přinutila k úsměvu.
"Máš hodně falešný úsměv," konstatoval Elliott. "Ale to nevadí. Já taky."
"Ale to nevadí. Já taky."

Nory Horaceové je devět let. Je vynalézavá, statečná a má ráda sušenky s arašídovým máslem. Taky se umí proměnit v mnoho různých zvířat. Bohužel má ale Nořino nadání měnit podobu pár drobných nedostatků. A když propadne na akademii kouzel, kterou vede její otec, musí Nory nastoupit do státní školy. Tam se seznámí s partou dětí, jejichž kouzlo je...no, úplně jiné.
Nová zábavná série od trojice autorek knižních hitů je kronikou průšvihů Nory a jejich praštěných kamarádů, kteří potvrzují, že kouzla vzhůru nohama jsou rozhodně lepší než kouzla, jak mají být.

Autorky této knihy jsou tři. Emily Jenkins, Lauren Myracle, Sarah Mlynowski. Spojením jejích umu vznikla naprosto úžasná dětská knížka, kde se nepostrádá vtip, akce, napětí a hlavně zábava.
Nory je holčička, která se snaží udělat velký test, který podstupují všechny děti v deseti letech, aby se dostala na vysněnou akademii kouzel. Její kouzelnou magií je Změnič. Dokáže se proměnit ve zvíře. Ale "bohužel" trochu s problémy. Snaží se proměnit v kotě, ale vždy se něco zvrtne a jednou z ní je drakotě (drak + kotě), jednou kobobr (bobr + kotě) a neumí ovládat své choutky, když se promění. Takže jako bobr rozžvýká dřevěný stůl tatínkovi, jako drak spálí pohovku... Díky tomu je zařazena do školy KVN. Kouzla vzhůru nohama. A tam teprve zažívá to správné dobrodružství, protože není jediná, kdo tak zcela neovládá své magické schopnosti.

Když jsem začala knížku číst, tak už od první stránky jsem se i jako dospělá bavila. Líbil se mi styl, jakým je psaná. Jednoduchý, výstižný, napínavý a zábavný příběh. Něco jako Harry Potter pro ty nejmladší čtenáře. Protože se zde objevuje magie, různé její druhy. Taky je na škole někdo jako Drago v Harrym, který nenechá některé lidi na pokoji a dělá všemožné hokusy pokusy, aby jiným ublížil nebo si z nich minimálně vystřelil. A Nory jako správná hrdinka tomu musí zabránit. Ovšem to není hlavní podstatou. Tou je právě snaha Nory o to, aby byla "normální". A jestli se ji to povede, to už se dočtete v knížce, kterou, jak věřím, si zamilují všechny děti.

"Ve světě elitních akademií kouzel se dějí zvláštní a nádherné věci, ovšem něco jiného je, když vás pošlou na státní školu... a zařadí do třídy Kouzel vzhůru nohama. Nikdy to není snadné, když jste ujetí."

V příběhu je spousta pocitů a činů, které jsou v dnešní době naprosto normální u dětí. Jako například posměch, přetvářka, kamarádství, nedůvěra, zklamání a také třeba láska, důvěra, vzájemná blízkost. Je jasné, že jako většina dětských knih, i Kouzla vzhůru nohama mají v sobě určité ponaučení, ale hlavně je to kniha o vytváření nového přátelství, které se rodí z ničeho a částečně také z nedůvěry.

Jak už jsem psala, kniha mě bavila, autorky přišly s něčím novým, neotřelým a není to klasická pohádka. Je to něco víc. Spojení magie s dětmi ve věku deseti let dělá z knihy příběh, kdy se čtenář baví a usmívá se. Věřím, že nejmladší čtenáře se budou culit jako sluníčka. Můj malý se taky smál když jsem mu četla, ale on reaguje spíš na to, jak dělám obličeje a měním hlasy, než aby reagoval na samotný příběh. Ovšem, až vyroste do čtenářského věku, věřím, že tohle se mu bude opravdu líbit. Protože holčička Nory je správňácka holka.

Jediné, co bych asi trooochu změnila, tak bych dala před každou kapitolu nějaký malý obrázek, stačil by černobílý. Takto je kniha plná textu a i mě, jako dospělé, tam chybělo nějaké zpestření. Písmo je velké, myslím si, že adekvátní k věku čtenářů, kterým je kniha určena, ale sem tam nějaká černobílá malůvky by asi nebyla od věci. Obálka je nádherná, tak proč drakotě nedat i dovnitř? :-)
I přes toto je mé hodnocení kladné, maximální. Není zde nic, co by mi kazilo celkový dojem z příběhu a za chvilku se vrhnu na druhý díl. :-)

Děkuji nakladatelství Baronet za zaslání recenzního výtisku. A pokud chcete knihu koupit svým malým čtenářům, tak můžete přímo tady.

Tak co na ni říkáte? Koupíte pro své dítka? :-)
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat