čtvrtek 6. dubna 2017

Láska podle Shakespeara - Sen noci univerzitní - Georgina Guthrie

Autor: Georgina Guthrie
Nakladatelství: Cosmopolis (Grada)
Počet stran: 485
Rok vydání: 2017

"...že jsem na všem skoupě lpěl,
čím vašich zásluh měl dluh býti smazán,
nejdražší lásky vaší zapomněl, 
k níž všemi pouty den co den jsem vázán..."
(Sonet 117)

Daniel a Aubrey se těší na budování jejich společného života. Bolestivé poznání, že nemůžou budoucnost uchopit do vlastních rukou, dokud se nevyrovnají s minulostí, vede k objevení síly odpuštění a bezpodmínečné lásky.
Stejně jako v prvních dvou knihách série, Sen noci univerzitní je romantický příběh, s vtipným škádlením, s vášní a dramatem.

Nejdříve napíšu, co si myslím o třetím díle a potom nějak shrnu svůj názor na celou sérii.
Je jasné, že Sen noci univerzitní si koupí a přečtou ti, kteří s Danielem a Aubrey projdou oba díly. Trochu mě to mrzí, ale třetí díl už pro mě nebyl takový "hot". Ač autorka přidala nějakou tu zápletku, kterou jsem nečekala, z většiny části to byla totální romantika, kdy si dva lidé padají k nohám, plní si své sny, milují se, jsou si oddaní a všechno je krásně růžové bez poskvrnky.

Už v prvním díle se dozvíme něco o Danielově minulosti, a v tomto díle se s tím musí vypořádat. Není to nic jednoduchého, obzvlášť, když je to stále bolestné a v "čerstvé" paměti. Ovšem, autorka tomu opět dodala punc krásy a shovívavosti, proto se vše vyřešilo. I když tam byly malé nuance, které mě jako čtenáře překvapily a čekala jsem, zda se opravdu objeví bitevní pole, přesto byla hladina bez vln, klidná a zahalena sluncem. :-)
Georgina Guthrie se i zde snažila psát tak, aby měl čtenář pocit, že je vše v pořádku, nic se neděje, nemusí řešit žádné přešlapy a jen si užívá tu pohodu, kterou by ve své realitě těžko pohledal.

"Jsi kolosálně hot, však nohy zmrzlá kost,
tvý rizoto je mňam, však chutnalo mi dost."

I přesto to bylo krásné ukončení série. Když si spojím všechny tři díly dohromady, tak můžu říct, že je to jedna z těch nejlepších sérií, které jsem četla. Od začátku jsem se oddala pocitu pohody a jen se nechala provázet téměř rokem života Daniela a Aubrey. Našla jsem zalíbení i v jiných postavách, ale nejvíce se mi z těch vedlejších, líbila Penny. Páni, tohle byla baba, která se s ničím nepárala a u mě, jako čtenáře, zabodovala na plný počet.

Když jsem dočetla poslední stránku, zavírala jsem knihu s pocitem, že to bylo opravdu milé, vtipné, hravé, byla jsem spokojená a vůbec nelituju času, který jsem tomu věnovala.
Série zabírá čestné místo v knihovničce, budu ji doporučovat těm, kteří mají rádi romantické, nenáročné čtení, ale hlavně mám takový pocit, že za pár let se k ni vrátím. Jo, málokdy se přiznávám, že bych si dala re-reading s tím počtem nových knih, ale tahle série si mě získala. Neumím to pořádně popsat, je to takový zvláštní uklidňující pocit. Kolikrát když čtu detektivku a skončí, tak jsem ráda, protože ty nervy... Ale tady... Byla jsem ráda, že je konec, nedokážu si představit, o čem by to mohlo být dál, teda dokážu, ale nechci. :-) Tady vím, že až zapomenu děj, s radostí se Lásky podle Shakespeara vrhnu znovu, protože ty knihy ve mě opravdu vyvolávají klid a pohodu. A dobrou náladu.

Opravdu, pokud hledáte nenáročné čtení, které vás naladí, potěší, má krásné obálky, je čtivě napsáno a tak dále, určitě sáhněte po Lásce podle Shakespeara. Nebudete litovat. :-)

Děkuji Cosmopolis za zaslání recenzního výtisku, který krásně uzavřel celou sérii a pokud si ji chcete koupit, tak vám zde dám odkazy na všechny díly, přímo od nakladatele. :-)
Láska podle Shakespeara 1
Láska podle Shakespeara 2
Láska podle Shakespeara 3

Díky za váš čas a přečtení! :-)

Mějte se krásně!
Daramegan







Žádné komentáře:

Okomentovat