úterý 4. dubna 2017

Láska podle Shakespeara - Marná touhy snaha - Georgina Guthrie

Autor: Georgina Guthrie
Nakladatelství: Cosmopolis (Grada)
Počet stran: 480
Rok vydání: 2016

"Láska láskou není, když zradou trestá zrádné křehké tělo a změnu tím, že sama se hned mění. Ne, láska je jak maják, pevný bod, hvězda, co vede bárky ztracené po pustých pláních rozbouřených vod."

Aubrey Priceová má před sebou posledních pár týdnů studia na Torontské univerzitě. To, co mělo být nejkrásnějším obdobím jejího života, se pro ni ale stává utrpením. Tajný vztah s Danielem Grantem, asistentem na katedře angličtiny, čelí mnoha překážkám. Jeho odhalení by obzvlášť Daniela stálo nejen pověst, ale i celou kariéru. Oba doslova odpočítávají minuty, než budou moci být konečně otevřeně spolu. Mezitím hledají útěchu v tajných vzkazech a tolik výmluvných slovech Shakespearových dramat a sonetů. Dokážou svou zakázanou lásku udržet v tajnosti?

A krasojízda pokračuje. Ze mě se stal poslušný slouha této série. Zamilovala jsem si ji. I když se tady už autorka věnovala více "erotickým" aktivitám, které nevyhledávám, tak se to dalo zvládnout. Aubrey a Daniel jsou stále dokonalým párem, který mě bavil od začátku do konce. Přišlo mi, že více prostoru dostal i David Grant (otec Daniela). Nevím proč, nebyla mu věnována žádná kapitola nebo něco podobného, ale udělal určitý posun ve svém životě, ve kterém jsem mu neskutečně fandila. Já normálně i odpočítávala dny do konce semestru. Až tak jsem se nechala pohltit. Pokračování je stejně dobré jako první díl.
Dozvídáme se další detaily, které nás pomalu sunou v ději. Jeden krok za druhým a máme zde konec semestru a nastává otázka, co se bude dít mezi asistentem a jeho studentkou. Jsou totiž lidé, kteří jim lásku nepřejí a snaží se jim dokonce uškodit tím nejhorším možným způsobem.

Myslím si, že kdybych se více věnovala tomu, co se děje s Danielem a Aubrey, tak by tu byl jeden spoiler vedle druhého a nechci, aby jste byli ochuzeni, při čtení prvního dílu, o všechny ty momenty, které dělají tuto sérii tak úžasnou. Proto se k tomu více vyjadřovat nebudu.

"Mám-li věřit na přísahy,
musíš mi to říct, můj drahý." - Zimní pohádka, jednání čtvrté, scéna čtvrtá

To, co se mi na na tomto díle líbilo nejvíc byly citace ze Shakespeara, které už seděly naprosto přesně na každou kapitolu. Obdivuju práci autorky a její "pomocnice", která ji s tímto pomáhala a hledala vhodné kousky v sonetech a hrách Shakespeara. Musela to být piplačka a to více je to cennější. A hlavně skvělé, že se dokázaly tak zorientovat, že to na mě působí, jako by to Shakespeare psal přímo pro tuto knihu.

Taky se mi líbí, že autorka více začala více využívat konverzace ve formě sms či emailů. Je to takové milé oživení stránek, nejen, že je to třeba jiným písmem, nebo odděleno velkou, dlouhou a tlustou čárou :-) ale také je to takové více osobnější. Jako bych opravdu nakukovala přes rameno a dívala se, co se ve zprávě na mobilu píše...

Jedna knihomolka mi okomentovala na Goodreads moji aktivitu ohledně této série a napsala, že je návyková. Ano, tohle je to správné slovo! Nejde tady o žádné velké změny, nemusíte nad dějem přemýšlet, prostě se necháváte unášet na písmenkách a sledujete příběh dvou lidí, kteří mají kolem sebe spoustu přátel, kteří jim pomáhají, aby si splnili svůj sen. Některé činy těch kamarádů mě tak rozněžnily, až jsem si přišla slovy Aubrey: "rozteklá". :-))

Opět je Marná touhy snaha tak lehce napsaná, že čtení jde samo, krásně jsem si odpočinula při příběhu, který se mi líbí tím, jaký je. Obyčejný, zábavný, milý, romantický, bez zbytečných zveličování a přehánění.

Věřím tomu, že pokud se pustíte do prvního dílu, druhý si určitě nenecháte ujít. :-) Takže jestli vám chybí do knihovničky, tak si jej můžete koupit přímo na stránkách nakladatele a to je tady.

Děkuji Cosmopolis za zaslání recenzního výtisku a já jdu pokračovat ve čtení třetího dílu. Prostě tuhle sérii žeru a stala se pro mě drogou. :-)

Díky za přečtení, komentáře, palce a hlavně,
mějte se všichni krásně!

Daramegan





Žádné komentáře:

Okomentovat