středa 29. března 2017

Knižní tag

Ahojte,

dnes jsem na stránkách Terky Zápisník spisovatelky natrefila po hodně dlouhé době na tag, který mě zaujal. Když jsem si pročítala její odpovědi, ihned jsem si sumírovala i své, takže bylo jasné, že se do něj pustím. A tady máte výsledek:

Máš doma určité místo na čtení?
Nemám. Protože jsem starší člověk (haha), tak často měním polohy při čtení, tu mi začne mravenčit, tu se mi něco odkrvuje, tady se mi něco skříplo... takže čtu všude a vyhraněné místo nemám.

Záložka nebo náhodný kus papíru?
Většinou záložka. Může se stát, že ji někde ztratím a to mi potom postačí i kus papíru - nejčastěji se mi to stává v mhd, kdy mi záložka při čtení vypadne a já jsem líný člověk lítat po tramvaji lidem pod nohama a zvedat ji. Pak nepohrdnu třeba i jízdenkou.

Můžeš přestat číst kdekoliv chceš, nebo musíš dojít na konec kapitoly, na konec strany a podobně?
Neexistuje situace, kdy bych nedočetla aspoň kapitolu. Nemůžu přestat číst třeba v půlce stránky. Přijde mi to divné. A úplně nejlepší je, když si řeknu, že dočtu kapitolu a půjdu třeba vařit a ta kapitola končí táááák zajímavě, že si dám ještě jednu kapitolu... :-)

Jíš nebo piješ během čtení?
Oboje. Z 90% obědvám u knihy, protože syn mi přes poledne spí a já si dávám oběd a čtu si. U večeře to vychází stejně. A piju pořád něco. Od čaje, kávy, džusů až po vodu, tudíž v blízkosti knihy je i pití. A někdy při čtení i jím chipsy (ale to nikde neříkejte nahlas, "držím" dietu). :-)))

Můžeš při čtení poslouchat televizi nebo hudbu?
Co mám syna, tak jsem si zvykla na krtečka v televizi, ale tam je jen víceméně hudba a sem tam nějaký skřek, takže to mi až tak nevadí. Dávám přednost tichu a klidu, ale jsou dny, kdy se přítel dívá na televizi a já čtu - ovšem, musí to být kniha, která mě 100% baví, kdyby mě bavila o něco méně, tak poslouchám spíše televizi a nesoustředím se. Naštěstí, když mě fakt baví, tak dokážu vytěsnit vše okolo, kdyby ne, tak nemůžu číst v tramvaji, v parku ani nikde jinde...

Jedna kniha nebo všechny najednou?
Vždy jsem byla zastánce jedné knihy. Ale před měsícem se to zlomilo. Teď mám dvě rozečtené. A to z prostého důvodu. Syna dám do kočárku a couráme se v lese či parku, tak si čtu ve čtečce. Pak přijdu domů a jak mám čas, čtu papírovou. :-) Ta čtečka se u kočárku lépe drží. :-))

Čtení nahlas nebo potichu ve své hlavě?
Potichu. Určitě. Teď jsem začala číst malému pohádky, i když tomu nerozumí, poslouchá můj hlas. Přijde mi to zvláštní číst něco nahlas, protože pak i poznatky říkám nahlas (které by kolikrát nikdo neměl slyšet - takové to: "do prkna, to jako fakt?") a musím si na to zvyknout.

Čteš dopředu nebo přeskakuješ stránky?
Ani jedno. Už od mala, čtu stránku za stránkou.

Jakou knížku máš přečtenou a jakou budeš číst potom?
Teď dočítám Podivnou hru a Akta Julián (čtečka) a vrhnu se v papíru na Mechanického prince a ve čtečce na Knihu zrcadel.

Jak nacházíš nové knihy na čtení?
Různě. Sleduju všechno, co se dá, ať už to jsou blogeři, kteří vydávají články s novinkami, ať to jsou reklamní letáky od nakladatelů či knihkupců... Nebo je to má návštěva přímo knihkupectví... Je toho dost, co sleduju a nejde říct, co nejvíce převažuje...

Jak často nakupuješ knihy?
Jak si to můžu dovolit. Jelikož jsem na mateřské a všechno táhne přítel, tak mu nechci dělat ještě zátěž s koupí knih. Když se ale naskytne příležitost třeba nějaké knihy v akci nebo si jdu něco koupit za odměnu, tak to potom jo. Jsou měsíce, jako tomu bylo od srpna 2016 do prosince, kdy jsem si nekoupila ani jednu knihu a třeba tento měsíc jsem si jich koupila už 12, :-)

Jak často se díváš na poslední stránku knihy?
Nikdy! On to někdo dělá???? Proč??? :-)))

Doufám, že vás tento článek trochu pobaví, potěší, trochu mě poznáte zase z jiné stránky a každopádně, pokud se vám něco líbí nebo naopak nelíbí, komentáře nejsou zpoplatněny a můžete mi to napsat! :-))

Mějte se!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat