pondělí 27. února 2017

Nebezpečné lži - Becca Fitzpatrick

Autor: Becca Fitzpatrick
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 347

"On mi tu odhaloval duši a já mu to oplácela jen obezřetně vymyšlenou lží."

Napínavý příběh sedmnáctileté Stelly, která se ukrývá před svými pronásledovateli. Poté, co se stane svědkyní vraždy, je středoškolačka Stella Gordonová v zájmu své bezpečnosti poslána do Nebrasky, což se jí ani trochu nezamlouvá. A když se seznámí s Chetem Falconerem, je pro ni najednou těžké být neustále ve střehu a brzy si musí poradit s opravdovou hrozbou. Její nepřátelé jsou blíž, než si myslí.

Od této autorky jsem četla sérii Nora Greyová a byla jsem nadšená. Vím, bylo mi o šest let méně, než mi je teď, ale přesto, když jsem zjistila, že napsala novou knihu, těšila jsem se. Hodně. A nejsem zklamaná, i když nepatřím do věkové kategorie pro kterou je určena, tak já se bavila. Velmi bavila.

Pro mne, jako čtenáře, byly v příběhu 4 hlavní postavy a poté dalších pár, které se buďto mihly dějem nebo se zdržely déle, ovšem nebyly pro mě až tak důležité - třeba taková Lacey - ta mi příšerně lezla na nervy a klidně bych ji vyškrtla. :-)
Stella - hlavní hrdinka, které se zbortil svět, zvyklá na svůj klid, své zázemí, je přestěhována do Nebrasky. Městečko Thunder Basin. Nenáviděla to, nechtěla to, ale nic jiného ji nezbývalo.
Chet - důležitá postava, s hodně špatnou minulostí, ovšem typický venkovský kovboj, s vypracovanými svaly a srdcem na pravém místě. Tohoto chlapa budete, dámy, zbožňovat.
Carmina - pěstounka Stelly v Nebrasce. Bývalá policistka. Kryje pravou identitu Stelly. Hodně puntičkářská a taková malá "snažilka". Jedná místy se Stellou, jako by to byla její dcera, což se Stelle vůbec nelíbí a dává to pořádně najevo.
Trigger - typický venkovský playboy, nejlepší hráč baseballu, který má na to, aby se dostal hodně vysoko. Ví o sobě, jaký to není bůh, Thunder Basin mu patří a podle toho se chová. Někdy je lepší držet jazyk za zuby...

Tyto postavy, které jsem vyjmenovala, byly pro mě v ději hodně důležité a samozřejmě jsem k nim našla vztah. Ten správný, čtenářský vztah, kdy určitou postavu milujete, jinou byste rovnou poslali do horoucích pekel a ještě si na ni plivli.

"Seděla na zadní verandě v houpacím křesle, dívala se do dálky a vypadala zamyšleně. Na koleně jí spočívala netknutá sklenice bazalkové limonády."

To, čím si musela Stella projít, bylo drsné. Nedokážu si sebe v té situaci představit. A i přesto obdivuji její náturu. Autorka ji vybarvila jako opravdu vyspělou, logicky myslící a zcela normální holku. Jen je trochu pozapomenut děj, kde se bavíme o jisté osobě jménem Reed a v celém příběhu vlastně nevíme, jak to s ním všechno dopadne. Možná že bude další díl? :-) I když to si nemyslím, kniha je ukončena, tak, jak si to každý čtenář představuje. Ale... No, prostě si knihu přečtěte a budete vědět. :-)

Příběh je zařazen mezi dívčí romány, ale za mě je to young adult romance, s prvky thrilleru. :-) Musím uznat, že se Becca Fitzaptrick opravdu vyřádila a mile mne překvapila. Některé pasáže v knize byly hodně dobré, jiné hodně drsné a další zase hodně překvapující. Pořád se tam něco dělo, což je hlavní, aby se čtenář nenudil. A já vám můžu zaručit, že se nudit nebudete. Autorka dokonce krásně čtenáři servíruje kousek záhady po kousku, takže vy tušíte, o co jde, ale přece jen vám chybí nějaké střípky do skládačky a ty dostanete za dalších pár stránek, poté opět něco chybí, a zase až za chvilku... Až si poskládáte celý příběh, nebudete tomu věřit. Jsem chvilku přemýšlela, jestli jej náhodou Becca nepsala od konce, protože to bylo moc fajn schované a utajené.

V knize nechybí napětí, romantika, láska, přátelství, nenávist, zloba, spravedlnost, ješitnost... Najdete tam všechno. Věřím, že se tento příběh bude líbit nejen dívkám, ale také nám, trochu "starším". Je to čtení na dva večery, při kterém nemusí čtenář moc přemýšlet, ale o to víc mě to bavilo. Oddychovka, ale neškodilo mi sem tam zapojit mozkové závity a přemýšlet dopředu, i přesto, že jsem zjistila, že to bylo blbě.
Jen je škoda, že nebyly všechny věci dotažené do konce, ale to už bych byla fakt hnidopich, kdybych to řešila. Prostě si čtení užijte minimálně tak, jak si jej užila já. :-)

Děkuji Albatros media a.s. za zaslání recenzního výtisku a pokud si jej chcete koupit, tak připojuji přímo odkaz, kde tak můžete učinit.

Mějte se krásně,
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat