neděle 16. října 2016

Společnice - Lesley Pearse

Autor: Lesley Pearse
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 528


„Ale ty přece musíš bejt prostitutka, když žiješ v bordelu!“
Patnáctiletá Belle ucouvla od pihovatého rusovlasého chlapce a konsternovaně na něj zírala. Běžel za ní po ulici, aby jí podal stužku, která jí vypadla z vlasů. Něco takového se v přelidněných ulicích čtvrti Seven Dials obvykle nestávalo. Všechno, co nebylo přibité, vzápětí někdo ukradl. Chlapec se představil jako Jimmy Reilly."

Patnáctiletá Belle vyrůstá v londýnském nevěstinci u Annie, aniž by tušila, co se každodenně odehrává v pokojích nahoře. Annie je totiž její matka a úzkostlivě střeží dceřinu nevinnost. Belle se však nečekaně stane svědkem surové vraždy jedné z matčiných dívek, kterou zabije zákazník. Tato noc změní celý její život. Aby vrah nebyl prozrazen, dívku unese a prodá do pařížského nevěstince. Belle se ocitá v krutém světě zločinu a násilí, nemá nikoho, kdo by ji chránil. Cesty ji zavedou až do dalekého New Orleansu, kde se stane velmi žádoucí a vyhledávanou společnicí. Celou dobu však zoufale hledá šanci, jak utéct a vrátit se domů... Z mladé dívky se postupně stává žena, která je schopna překonat všechny rány osudu...

"Od prvního rána, kdy Belle nastoupila ke slečně Frankové a dostala za úkol napařit filcový klobouk na stojanu, v ní znovu zahořela naděje. Kloboučnictví bylo počestné řemeslo. Jakmile je ovládne, mohla by si najít solidní zaměstnání. Prozatím měla aspoň proč ráno vstávat, její dny získaly jiný smysl než jen čekat na Falda."

Tuto knihu jsem začala číst z jednoho prostého důvodu. No, vlastně ze dvou. Ten první a nejzásadnější důvod byl, že mám na stole připraven recenzní výtisk Nezlomné, což je druhý díl. A druhý důvod byl obálka plus recenze, které jsem četla. Po přečtení recenzí jsem čekala něco trochu drsnějšího s hromadou sexu, přitom ten příběh je mnohem hlubšího charakteru. Z dítěte, děvčete, se stává žena, ovšem za jakou cenu? Působilo to na mne docela traumatizujícím způsobem, toho sexu tam až tak moc nebylo a příběh Belly, sám o sobě, byl pro mne velmi zajímavým. A smutným. Plným utrpení a pořád hrdinku obdivuji, jak to všechno zvládla. Když nad tím přemýšlím, tak mám pocit, že já bych po všech těch událostech, které postihly Bellu, nedokázala vylézt mezi lidi, natož normálně fungovat.

Děj knihy se odehrává v různých koutech světa. Od Anglie přes Francii, New York či New Orleans. Belle se podívá všude a vždy ji čeká něco nového, neočekávaného, ať už dobrého či špatného. Věřím, že je to kniha u které se nudit nebudete. Protože si autorka opravdu dokázala pohrát s dějem a různé zapeklitosti dostat do příběhu tak, že jste zvědaví, jak to celé dopadne. I když na román má kniha docela dost stránek, věřte mi, že celou Společnici slupnete jako malinu, užijete si čtení a budete se pídit po druhém dílu. Minimálně já to tak mám. :-)

Knihu doporučuji všem, kteří si chtějí přečíst něco jiného a neotřelého. Něco, co se možná dělo kdysi dávno, ale našim zrakům či očím našich blízkých z minulosti, to zůstalo ukryto. Protože já věřím, že v minulosti, ještě v minulém století, například ve Francii opravdu nevěstince fungovaly tak, jak je v knize popisováno.
Určitě to není kniha pro slabší povahy nebo pro čtenářky, které čekají sladkou romantiku. Při čtení se držte židle či křesla nebo postele, protože zažijete divokou jízdu, plnou adrenalinu, která vám vyrazí dech.

Mějte se krásně!
Daramegan



Žádné komentáře:

Okomentovat