neděle 25. září 2016

Láska s chutí makronky - Sarah Vaughanová

Autor: Sarah Vaughanová
Rok vydání: 2015
Počet stran: 374
Nakladatelství: Mladá fronta

"VEZMĚTE pět docela cizích lidí, které spojuje jen jejich vášeň pro pečení.
PŘIDEJTE populární pekařskou soutěž a vypracujte tuhé těsto.
OHŘEJTE na správný stupeň napětí.
OZDOBTE sladkobolným životním příběhem ženy, která je všechny inspirovala.
UZOBÁVEJTE tajně po malých kouscích nebo spořádejte na posezení.
VYCHUTNEJTE SI vytříbenou kombinaci lehkých a silných chutí, lahodných situací a zápletek, z nichž se vám budou zaručeně ještě dlouho sbíhat sliny."

Román pro ženy odehrávající se v prostředí populární gastronomické soutěže Hledá se nejlepší pekařka! Každý z čtveřice účastníků má k zalíbení, které našel v případě pečených lahůdek, své vlastní důvody.
Baculatá Jenny čelí syndromu prázdného hnízda a problémům v manželství. Svobodná matka Claire obětovala životní sen kvůli dceři a nemůže se vymanit ze vztahu s mužem, který ji využívá. Pro bývalou učitelku Vicki je mateřská role náročnější, než původně očekávala, snad kvůli komplikovanému vztahu s matkou. A zdánlivě dokonalá Karen je odhodlaná vyhrát, aniž by její pečlivě vypilovaná maska byť jen na okamžik sklouzla a odhalila, co se skrývá pod ní.
Postupem času začnou mezi finalisty vznikat spojenectví a na povrch vyplouvají důvěrná tajemství a soukromé bolístky. Mít vládu v kuchyni se jim daří dokonale, nad svými životy už to však tak jednoduché není. Kniha je průběžně doplňována recepty a životním příběhem slavné pekařky paní Eadanové. I za jejím věhlasem se však skrývá osobní tragédie.

Kniha, u které můžete očekávat, že vám rozdráždí chuťové buňky, pohladí u srdce, trochu nadzvedne mandle, ale hlavně ve vás zanechá stopu. Určitě si zaslouží vaší pozornost.
Na začátku každé kapitoly se setkáte s radami pro hospodyňky, které vám možná přijdou trochu "zastaralé", ale při hlubším zamyšlení byly pro mne pravdivé.
Děj se odehrává při kuchařské soutěži a díky tomu je celá kniha rozdělena do tématických částí jako například chléb, sušenky a cukroví, nákypy a další.
Nejen, že jsem se dozvěděla hodně informací co se týče pečení různých delikates, ale nakoukla jsem také pod pokličku životů soutěžících. Nejsou to žádní obyčejní lidé a po pochopení mi přijde, že nejlepší pekaři a pekařky jsou lidé, kteří se snaží těmito činy napravit svůj život. Osladit si ho. Zlepšit si ho. Láska prochází žaludkem, a tak zkouší a zkouší. Pečou za lepším životem.

"Pečení může být velmi terapeutickou činností pro chvíle stresu. Při hnětení těsta či přípravě máslového krému totiž můžete ulevit svým úzkostem. V životě samozřejmě někdy nastanou i chvíle, kdy není pečení právě praktické, ale nezapomínejte na jedno: vždycky se k němu můžete vrátit."

V průběhu čtení jsem si oblíbila všechny hlavní hrdiny a pokaždé se můj favorit na vítězství v soutěži měnil. Co příběh, to jsem výhru přála někomu jinému. A nedokázala jsem si představit, kdo to vyhraje, protože dle mého by si to zasloužil každý ze soutěžících. A jestli výherce splnil mé očekávání? No, těžko říct. Asi ano, ale stále jsem na pochybách, jestli to má ten správný pekař. Ohledně pečení vyhrál ten správný, ale ohledně životních příběhů... To už je na pováženou :-)

Každopádně autorka dokázala vtěsnat do necelých 400 stran plno nádherných i méně nádherných pocitů a emocí. Moc se mi líbil styl psaní a samotné příběhy všech hrdinů jsou psány svižným tempem, takovým skvělým způsobem, že hned pochopíme o co jde, co se stalo, co se děje a proč tomu tak je.
Kniha celkově byla pro mne velmi emotivní. Nevím, jak to Sarah Vaughanová dokázala, ale dokázala jsem se vcítit do pocitů všech hlavních hrdinek. A to je to, co se musí stát, aby byl pro mne příběh velmi dobrý. A já ho s radostí doporučila dál.
Takže doporučuji všem nadšeným hospodyňkám, ženám, dámám, prostě každé ženské duši. Nejen, že dostanete pohlazení na duši, ale také spoustu užitečných rad, jak okouzlit při pečení. :-)

Děkuji nakladatelství Mladá fronta za poskytnutí recenzního výtisku a pokud si knihu přejete přečíst, tak si ji můžete koupit přímo tady.

Přeji vám všem sladký život! :-)
Mějte se krásně,
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat