neděle 4. září 2016

Dcera - Kiera Cass

Autor: Kiera Cass
Rok vydání: 2016
Počet stran: 320
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Jana Montorio Doležalová

"V tichosti jsme zamířili zpátky k mojí komnatě. Jakmile jsme k ní došli, otočila jsem se na Kilea a on ztěžka polkl.
„Jsi nervózní?“ zašeptala jsem.
„Ne,“ usmál se, ale zároveň se ošíval. „Tak… dobrou noc.“

Princezna Eadlyn od malička stále dokola poslouchala vyprávění o tom, jak se potkali její rodiče. Ona ovšem ani náhodou netouží opakovat jejich romantický příběh! O svém životě však nerozhoduje sama. Její protesty jsou naprosto zbytečné, i ona si musí manžela vybrat v Selekci. Nenechte si ujít příběh další generace princeznovské Selekce!

Vracíme se opět zpátky na zámek, cca po osmnácti letech. Eadlyn je starší o sedm minut než její bratr, tudíž má být příští královnou. A rovnou horká novinka pro všechny obyvatele země - protože je to žena. Všechno se od toho odvíjí. Navíc, když byly zrušeny kasty a každý na zámku si myslel, že zmizí nepokoje, tak se mýlil.
Eadlyn se nejen musí utkat s lidmi své země a ukázat jim, že je vhodnou kandidátkou na trůn, ale také sama se sebou. Protože když mozek a srdce mimořádně spolupracují a nechtějí se zamilovat, o to složitější všechno je a taková selekce se může stát pro Eadlyn peklem.

"Zvláštní. Kdybych si skutečně musela vybrat, prakticky každý ze zbylých kandidátů byl možnost. A každý z nich mohl můj život snadno strhnout do nového směru. To se mi nelíbilo. O své cestě jsem si chtěla rozhodovat jen já. Možná právě obava z toho, že kdokoli by mi ji zkřížil, by mě zbavil kontroly, byla důvod, proč jsem se ohradila plotem."

Příběh mě bavil. Pokud jste četli předchozí díly, tak je fajn sáhnout i po tomto, navíc autorka tento díl dokázala napsat víc poutavě. Dala do něj víc energie a života. Přijde mi, že je o něco málo lepší, než předchozí díly.
Hodně jsem v různých recenzích a názorech četla, že hlavní hrdinka je nepříjemná, všem lezla na nervy, nikdo ji neměl rád....
Já s tímto názorem nesouhlasím. Protože tahle princezna se chovala na svůj věk a postavení naprosto adekvátně a žádnou namyšlenou husu jsem v ní neobjevila. Chápala jsem, proč je taková, jaká je a navíc, pořád měla pocit, že musí něco zachraňovat, že vše na ni stojí - a už jen kvůli tomuto pocitu nemůže být fiflenou, která má všechno na salámu. :-)

Kniha mě bavila, v příběhu je více důležitých postav, což taky prospívá, protože se soustředíme na více hrdinů a poznáváme různé charaktery postav. A když má někdo charakter na houby, tak jej jednoduše vyhodíme ze zámku - kéž by to tak fungovalo i v běžném, reálném životě. :-)

Čtení bylo příjemné zpestření mého sobotního večera (a noci) a těším se na další díl, minimálně proto, že jsem hodně zvědavá, jak tohle všechno dopadne.

Četli jste?

Mějte krásnou neděli,
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat