pondělí 8. srpna 2016

Vzpoura andělů - Brigitte Melzer

Autor: Brigitte Melzer
Rok vydání: 2014
Počet stran: 288
Nakladatelství: Deus

"Střezte se toho opovrhovat některým z těchto maličkých! Neboť vám říkám: Vaši andělé na Nebesích vidí neustále obličej mého nebeského Otce.
A tohle má být důkaz toho, že andělé strážní skutečně existují? To mi připadalo opravdu vágní."

Strážný anděl Akashiel opravdu neměl nejlepší den. Nešťastnou náhodou málem způsobil smrt dívky Ráchel, nad kterou měl bdít. Avšak ani pro Ráchel není od oné chvíle nic jako dřív. Pronásledují ji neznámé postavy, její kocour umí najednou mluvit a na zahradě se objeví bytost s černými křídly. Aniž by to tušil, uvedl Akashiel do pohybu události, které mají rozhodnout věčný boj mezi dobrem a zlem - a Ráchel vězí přesně uprostřed. Ačkoliv zrovna netouží bavit se s andělem, který ji málem připravil o život, je Akashiel tím jediným, kdo jí ještě může pomoci. A to, že oba začnou pociťovat vzájemnou náklonnost, celou věc zkomplikuje ještě víc. Andělé si totiž s lidmi nemají co začínat.

Tak tohle nebylo vůbec špatné počtení. Jak už jsem tady nedávno psala k jedné knize, tak miluju příběhy, kde jsou andělé a tady se k nim připojili jak padlí andělé, tak Luciferova armáda, takže jsem měla vše na jednom místě.
Navíc hlavní hrdinka Ráchel má nejlepší kamarádku Amber, se kterou vlastní knihkupectví, takže mi byly obě nesmírně sympatické. :-)
I když jsem se obávala toho, jak se Ráchel dozvídá všechny věci, že bude lehce zmatená a bude mít problémy rozhodnout se, co vlastně má a nemá dělat, tak můžu říct, že autorka to napsala moc fajn a tím pádem mi byla sympatická i na konci knihy.

Jediné, co mi trochu kazilo dojem z knihy byly určité pasáže, které mi přišly zbytečně zdlouhavé, jako by autorka chtěla nahnat počet stran. Moc přemýšlení, moc co by kdyby, ale skutek utek a tím pádem se trochu brzdila plynulost čtení. Ovšem na kráse příběhu to neubralo. Spíš na čtenářském požitku.
Kdyby měla kniha 220 stránek, ničemu by to nevadilo a bylo by to krapet plynulejší, akčnější. Takto jsem měla dostatek času přemýšlet, jak to asi na ostatních stránkách bude a hlavně, dokázala jsem na to přijít. A to je docela na nic.

"Smetly jsme rozsypané kakao, otřely vyteklé mléko a nechaly odmočit kastrůlek, než jsme s láhví červeného vína a dvěma skleničkami odešly do obýváku. Měla bych být unavená, nikdy jsem nevydržela dlouho vzhůru, a tohle rozhodně nebyla hodina, kdy bych obvykle ještě nespala. Přesto jsem byla úplně bdělá, což s ohledem na poslední zážitky nebylo zas až tak divné."

Schválně jsem vybrala úryvek, kde je krásně vidět, jak autorka se snaží protáhnout jednu akci do několika slov. A to je právě to natahování, kterého tam bylo dost.

Celkově hodnotím jako průměr, je to kniha, která neurazí, ale ani nenadchne. Příběh je hezký, má místy možná trhlinky, ale ty jsou přehlédnutelné a samotný výsledek není špatný.
A musím uznat, že některé myšlenkové pochody postav a jejich schopnosti, které jim paní Melzer vdechla byly překvapující. Sice jich nebylo mnoho, ale byly tam! :-) Pokud jednoduše začnete číst, nemějte žádné očekávání. A možná budete docela mile překvapeni, tak jako já.

Určitě tuto knihu můžu doporučit mladší generaci čtenářek, které mají rády nadpřirozeno a krásné polonahé muže jen v kalhotách a s křídly na zádech. :-) Představu bych měla a ta se mi teda líbí. :-))

Mějte krásný den!
Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat