sobota 13. srpna 2016

Chytrá žena pro manžela přes plot skočí - Alena Jakoubková

Autor: Alena Jakoubková
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 213

"Roztála jsem jak jarní sníh a všechnu opatrnost poslala k šípku. O tom, že je ženatý, mi samozřejmě (abych si nedělala plané iluze, asi) později řekl. Ani se nenamáhal mi to nějak kreativně opentlit. Vytáhl na mě tu nejomšelejší z omšelých verzí: Žena mu už dávno nerozumí, spát spolu přestali už před lety, čekají jen, až děti odrostou, a pak se hned rozvedou. V tom prý mezi nimi panuje naprostá shoda. Samozřejmě jsem si byla jistá, že pravdu dí. Proč by mi přece lhal...? Svatá ty prostoto...!"

Statut svobodné matky s dvojčaty sice Klára nebere nijak dramaticky, ale přece jen by se ráda vdala, měla manžela a úplnou rodinu. Když potká Přemysla, přeskočí jiskra a vzplane láska jako hrom. Klára nedbá na námitky rodičů ani kamarádek a hrne se poslepu do manželství. Rozčarování na sebe nedá dlouho čekat...

Jestli hledáte knihu, u které se zasmějete, podivíte nad "blbostí" některých zamilovaných žen, řeknete si, jaké máte štěstí, že tohle se vám nemůže stát, tak sáhněte po dalším díle od Aleny Jakoubkové. Příběh je směsicí humoru, ironie, naivity, lásky, jak mateřské, tak k opačnému pohlaví ba i rodičovské a dýchá to na mě taky pocitem, že pokud má člověk, respektive žena v hlavě čisto a klid, tak ji nerozhodí ani to, že nemá co na sebe (obrazně řečeno samozřejmě). :-)

Důležité upozornění, které možná mělo zaznít na začátku - pokud držíte dietu, tak knihu na chvilku odložte, až budete mít po dietě. :-) Jelikož maminka hlavní hrdinky Kláry je světově známou kuchařkou, tak se to recepty a delikátním jídlem jen hemží. Není stránka, aby zde nebylo zmíněno něco, co je k snědku, navíc autorka si s tím tak pohrála, že ještě teď mám chuť na bylinkové rolky a i když nejím mořské příšery a ryby, tak bych ty její lososy se špenátem vyzkoušela hned. I ty mušle asi! :-) A co teprve mřížkový jablkový koláč a ořechové sušenky s čokoládou... Ách jo! :-)

Klára je mladá holka, studentka vysoké školy, jež plynule mluví mnoha jazyky a její rodiče jsou, řeknu-li to tak, jak mi pusa narostla, zazobaní. Tudíž žádné starosti nemá. Jen ty s láskou. A že jich je. Nemá nouzi o zájem mužů a z toho plyne hromada komických situací, které vyústí v jeden velký blázinec. A když vám navíc povím, že Klára touží po svatbě se svým princem, musí vám být jasné, že jen tak obyčejná svatba a PRINC to nebudou.

"Další kandidát vypadal nadějněji. Bylo mu asi pětatřicet, byl to velký fešák a gentleman a trvalo skoro dva měsíce, než mě začal šíbovat do postele. Marek mě zval na večeře do luxusních restaurací, na každé rande dorazil s pugétem růží zvící kola od vozu, sršel francouzským šarmem (podobal se Delonovi - a tím mi připomínal Vladimíra... Ach ta nostalgie!) a protože byl scénický výtvarník, zhlédli jsme spolu skoro všechna aktuální divadelní představení, co se zrovna v Praze hrála."

Příběh je vyprávěn jen z pohledu hlavní hrdinky, v časové posloupnosti, tak jak to prostě bylo. Jednoduché vyprávění, které vás bude bavit od začátku do konce, budete se nejen usmívat nad tragikomickou stránkou věci, ale také se možná rozčílíte, že některé věci ji nedocházejí. Já se teda párkrát rozčílila, jak může být někdo tak ...., ale potom mi to došlo - při touze po lásce, v zamilovanosti, rozum jde stranou a s ním teda i mozek. :-)

Doporučuji knihu všem ženám, pobavíte se, zasmějete se a možná, tak jako já, po dočtení se s radostí sehnete pro ty špinavé ponožky na podlaze a řeknete si, jaké vlastně máte štěstí, že máte to, co máte. :-)

Děkuji nakladatelství MOBA za poskytnutí recenzního výtisku a pokud si knihu chcete koupit, tak můžete tak učinit přímo tady.

Mějte krásný večer!
Daramegan




Žádné komentáře:

Okomentovat