čtvrtek 7. července 2016

Bílý Jasmín - Leandra Sold

Autor: Leandra Sold
Rok vydání: 2015
Počet stran: 412
Nakladatelství: TZ-one

Omámená
Tam bezdná údolí, sluje a tesy
tam bezmezné řeky a titanské lesy,
jichž tvar je těžko rozeznat
pro ustavičný rosy spád,
tam hory se řítí bez ustání
v bezbřežné moře, které v lkání
se zmítá v neklidu – věčný šum! –
až ku ohnivým Nebesům.
Edgar Allan Poe

Yasminne je zdánlivě obyčejná dívka, která se přistěhovala do ospalého městečka na pobřeží Severní Karolíny spolu se svým strýcem Pheenexem a dvěma sourozenci. Nedlouho po jejich příchodu se však začnou v okolí ztrácet její spolužačky z místní střední školy.
Sama Yasminne ovšem nemá čas řešit vlastní bezpečí, protože jediné co ji zajímá, jsou nebesky modré oči, jež patří blonďatému bratranci její nejlepší přítelkyně Diane. Přesto se nakonec zaplete do temné hry svého bratra Asmodea, který s ní má už od jejich přistěhování svoje vlastní ďábelské plány.
Podaří se Yasminne nesejít ze správné cesty a splnit poslání, které jí bylo předpovězeno už před dlouhými staletími samotnými serafiny i přesto, že to znamená zradit vlastní krev? Nebo podlehne kouzlu svůdného černovlasého Daniela? A jakou roli hraje v celé věci neznámý šedooký muž, o kterém se ji zdává?

Zrazená
Drahokam držela jsem v prstech –
usnula jsem.
Pročpak se bát – vál vlahý vánek,
byl teplý den.

A ráno – spílám svým ctnostným prstům,
skvost je ten tam.
Vždyť teď, vzpomínka z ametystu
je vše, co mám.
Emily Dickinsonová

Už od puberty mám ráda knihy s andělskou a démonickou tématikou. Když se sváří dobro se zlem, zapleteni jsou do toho smrtelníci, kteří se snadno zamilují, tak je to pro mě vždy zárukou zábavy. Po dlouhé době, opravdu velmi dlouhé době jsem opět narazila na knihu, která splňuje vše výše zmíněno a hlavně má spád, nechybí akce, bavila mě a jsem natěšená na další díl (jen doufám, že bude vydán).

Hlavní hrdinka, jak už napovídá název, se jmenuje Yasminne a ocitá se na zemi, je to totiž ďábel, ale i přesto má "speciální" funkci. Je vlastně něco víc než ďábel. A hlavně, byla mi děsně sympatická. Příjemná holka, se kterou by se nikdo nebál navázat přátelství. Lidé, kterými se obklopovala, nebo lidé, kteří se obklopovali její přítomností, byli vesměs taky fajn. :-) Nebyla tam žádná postava, která by mě vytáčela a to celkem oceňuji :-)

Podivné setkání
Vizte! Sváteční noc
v těch osamělých letech posledních.
I přišlo křídlatých andělů moc
plačících, v dlouhých závojích.
Edgar Allan Poe

Celkově se mi příběh velmi líbil, protože tam nebylo žádné hluché místo. Co stránka, to akce, napínavý děj provázel knihu od začátku do konce. Tajemství vyplouvala na povrch a já nestačila zírat, co vše si na mě autorka připravila, protože... wow... tohle bych od českého autora nečekala. Fakt že ne! :-)
Ale jedno teda musím napsat, ten konec mě dostal. Protože se nakonec nevyřešilo vůbec nic. Tedy zdánlivě se mi to zdá vyřešené, ale ne k mé úplné spokojenosti a stále je tam moc otázek, na které opravdu potřebuji odpovědi. Takže doufám, že autorka se pořádně pochlapí a další díl vyjde brzo. Protože tohle je přesně můj vkus. :-) Fantasy romantika, bez přemýšlení, jen otáčení stránek, ale přitom překvapení v každé kapitole. Naprostá spokojenost. :-)

Doporučuji každému, kdo má rád romanťárnu s anděly a démony a nevadí mu ebooky, protože tato kniha vyšle jen v elektronické verzi. :-)

Mějte se krásně!
Daramegan



Žádné komentáře:

Okomentovat