pondělí 23. května 2016

Jsem těhotná, NE nemocná - Renata Petříčková

Autor: Renata Petříčková
Počet stran: 324
Nakladatelství: IFP Publishing
Ilustrace: Mirek Vostrý

Tato kniha provede čtenářky radostným očekáváním potomka od početí po šestinedělí. Postupně se dozví, co jíst a kolik, jak mít při narůstajícím objemu v pase radost z pohybu a zda jim sport neuškodí. Cenná jsou i doporučení, jak poznat, že už "to přichází", co si vzít do porodnice a jak zvládat šestinedělí.

"Prostě vyplivnout dítě ven do světa není pro tělo práce lehká, v tom se shodneme."

Z prvních stránek, kde se nejdříve zaobíráme průběhem začátku těhotenství se najednou ocitneme až v šestinedělí. Dle mého názoru kniha obsahuje spoustu zajímavých a užitečných rad a vysvětlení, které můžou těhotné ženy trápit a odpovědi zde ukryté jim vytrhnou trn v patě.
Já sama osobně jsem tam našla pár informací, které mne zrovna v tu chvíli zajímaly nejvíc a pomohly mi.

Určitě se ke knize vrátím a budu vracet pravidelně. Protože kapitoly jsou rozděleny na lunární kalendáře, respektive na týdny. Tudíž, když jsem momentálně v 16.týdnu, tak si přečtu kapitoly týkající se tohoto období a dozvím se potřebné informace, které jsou mi přímo "na míru".
A tak pořád dál a dál.

Líbí se mi, že jsou zde i informace, které pomohou nastávajícím maminkám v práci s úřady. Kdy zajít na matriku, co mít sebou, kdy si najít doktora, co všechno si papírově zařídit před porodnicí a samotným porodem. Co mít u sebe sbaleno do porodnice nejen pro sebe a pro mimčo. Tuto knihu píše autorka, která je samotná maminkou, takže informace v ní obsažené jsou podle toho, co opravdu potřebovala a ne vycucané z prstu, aby zaplnila stránky. Tudíž info přímo od zdroje - a to je k nezaplacení. :)

Musím ale se pochlubit i s trochu negativní stránkou knihy. Protože je to opravdu o všem, jsou tam i věci, jež se týkají těch méně příjemných věcí, které vás můžou, jako nastávající maminku v době těhotenství, potkat. A já z toho byla vyjukaná. Vidina hemeroidů, křečových žil, chrápání, natržení, sešití spodku apod. asi patří mezi obvyklé jevy, ale já jsem z toho trochu vyplašená. :) Ale samozřejmě v dobrém slova smyslu, protože kdo je připraven, není překvapen! :D

Doporučuji tuto knihu všem ženám, které jsou v očekávání, chtějí se dozvědět spoustu důležitých informací nejen o tom, co je čeká, ale i tom, co všechno je potřeba zařídit, než na svět přivedou nového človíčka.
A taky je to dobrý tip na dárek jak pro partnery, tak pro kamarádky. Možná i spíš více pro partnery, protože když si to vztáhnu na sebe, tak už vím, na co chlapa doma připravit a hlavně na něj nebudu házet negativní postoje, jak tomu bylo doposud. Jelikož už vím, že to je tak, jak to být má. :)
A když je nejhůř, tak mu cituji úryvky z knihy, sklopí oči a mlčí, protože ví, že tohle nevyhraje a pravdu mám já.... :D

Děkuji autorce, paní Renatě Petříčkové, za poskytnutí recenzního výtisku a cenné rady do nadcházejících měsíců. Knihu si můžete objednat přímo na stránkách vydavatelství tady. Ty investice do knihy za to opravdu stojí a spoustě maminek pomůže. :)

Mějte se krásně a možná už dnes budu vědět, jestli to bude holka nebo kluk. Pokud nebude fazole dělat tlaky a ukáže to. :D

Daramegan


Žádné komentáře:

Okomentovat