středa 23. prosince 2015

Železná zkouška - Magisterium - Holly Black, Cassandra Clare

Autor: Holly Black, Cassandra Clare
Rok vydání: 2015
Počet stran: 312
Nakladatelství: Yoli
Orig. název: The Iron Trial
Překlad: Pavlína Zagolová
Autor obálky: Soňa Šedivá

OHEŇ CHCE HOŘET, VODA CHCE TÉCI, VZDUCH CHCE VÁT, ZEMĚ CHCE SPOUTAT, CHAOS CHCE POHLTIT

Callum Hunt ví už odmalička, že pokud by se někdy zapletl s magií, znamenalo by to pro něj jediné - smrt. Jeho otec mu to ostatně nikdy nedovolí zapomenout. Když je Cal pozván k vstupním zkouškám do tajemné čarodějné školy jménem Magisterium, slíbí otci i sám sobě, že v testu dokonale propadne. Jenže Cal má naneštěstí magii v krvi, takže i přes veškerou snahu je spolu s dalšími dvěma žáky vybrán, aby studoval u největšího mága ze všech, mistra Rufuse. Cal zjišťuje, že magie je mnohem zábavnější, než si kdy uměl představit, a také skoro stejně tak nebezpečná. Ve škole si vedle nových přátel rychle udělá i nové nepřátele... Dvě nejlepší autorky současné fantasy pro mládež se spojily, aby napsaly nejúžasnější magické dobrodružství od dob Harry Pottera.


ČÍM VÍCE TOHO O KOUZELNICKÉM SVĚTĚ BUDEŠ VĚDĚT, TÍM VÍCE TĚ BUDE LÁKAT. ALE JE TO SVĚT PLNÝ DLOUHOLETÝCH KONFLIKTŮ A NEBEZPEČNÝCH POKUŠENÍ.

Nejdříve učiním přiznání - a doufám, že mne nebudete lynčovat, nepřestanete sledovat můj blog a vůbec cokoliv takového škaredého. JÁ NIKDY NEČETLA HARRYHO POTTERA ANI NEVIDĚLA FILMY. Tudíž jsem totálně nepopsaná kniha co se týče srovnávání tohoto díla s Harrym. Proto tady mám jednu krátkou recenzi, která bude objektivní, co se samotného tématu týče. :)

Železnou zkoušku už mám ve čtečce delší dobu, ale díky všemožným jiným závazkům, které se týkaly jiných nakladatelství a recenzí jsem se k ní dostala až teď. A jsem ráda, že to přišlo. Protože už při prvních stránkách jsem byla nadšená. Začala mne ihned bavit a libovala jsem si v ní. Nechtěla jsem ji odložit Nechtěla jsem jít spát. Chtěla jsem číst dál. :)
Autorku Holly Black neznám, nikdy jsem neměla to potěšení s ní se potkat na stránkách její knihy, ale Cassandra - to je jiná etapa mého života. Autorka Nástrojů smrti, které jsem hltala (mám už za sebou celou sérii 2x přečtenou), je má oblíbená - nejvíc oblíbená. A proto, když jsem si uvědomila, že má svůj podíl na této knize, rozhodla jsem se ji přečíst.

Na této knize se mi líbí děj - je opět "komplikovanější", jak to u Cassandry znám, Call není ten, za kterého se považuje, nejsou tam jen zlí a hodní. Tamara a Aaron jsou sympatičtí tím, jak se dokáží otevřít a Call.. To je kapitola sama o sobě.
A nesmím zapomenout na Pohromu - to je snad ta nejlepšejší postava! :) hihi :)


MYŠLENKY JSOU SVOBODNÉ. A NIKDO JIM NEVLÁDNE.

A protože jsem Harryho nečetla a poněvadž je Cassandra pro mne zárukou kvality a jelikož jsem se moc a moc bavila, tak knize dávám plný počet.
Určitě stojí za to si ji přečíst a čekat na další díly. Bude to hodně zajímavé, jak se vše dál vyvine. Už teď mám strach o určité postavy a tudíž ihned otvírám Měděnou rukavici.
Pokud máte rádi fantasy, pokud máte rádi Cassandru a pokud máte rádi kouzla a čáry, mladé lidi, knihy, ve kterých se něco děje a stále se otvírají další a další záhadné dveře plné nečekaných zvratů, tak tato kniha je vhodná právě pro vás.
Já si její čtení opravdu užila a co vy? Četli jste? :)

Daramegan

Žádné komentáře:

Okomentovat