středa 21. října 2015

Samec - Alice Clayton

Autor: Alice Clayton
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Mladá Fronta
Překlad: Jana Doležalová-Montorio
Počet stran: 192
Orig.název: Mai Tai´d Up

" Toužím po lásce, při které by to jiskřilo, z které bych omdlévala, nebo šílela. A pokud se máme hádat, tak se budeme hádat, ale nebudeme se hašteřit. Hašteření je ze všeho nejhorší."

V přímořském městečku Monterey kolují řeči o Chloe Pattersonové, která se právě přistěhovala a chystá se otevřít útulek pro opuštěné pitbully. Šušká se, že je bývalou královnou krásy (pravda) a že dala takřka před oltářem košem svému snoubenci (také pravda). A že se sice po nikom novém nerozhlíží, nicméně prý padla do oka místnímu fešnému veterináři (naprostá pravda).
Když Lucas Campbell zrovna neslouží na rodinné veterinární klinice, brázdí vody zálivu na surfu. Je poměrně čerstvě single a rozhodně se hned nemíní vrhat do nového vztahu. Slečna Miss Zlatý stát ovšem zaujme jeho pozornost a Lucas jí věnuje ne jeden, ale rovnou dva až tři obdivné pohledy.
Ani Lucas ani Chloe nestojí o závazky. Mít ale někoho, s kým lze trávit noci a víkendy, není k zahození. Bude několik sklenek Mai Tai, měsíční svit a broukání Franka Sinatry stačit k tomu, aby oba hrdinové zapomněli na svou minulost?

Nemůžu s čistým svědomím říct, že jsem se na čtvrtý díl série těšila, ale přiznám se, že jsem byla zvědavá. A nyní jsem i trochu zklamaná. Protože tento díl byl nejslabší z celé série. Už když jsem četla Nabíječe, první díl, tak jsem věděla, že již žádná nebude mít na to, aby se mu vyrovnala. První díl byl napsán s vtipem, lehkostí a byl zábavný. Další byly uměle "nadstavovány" a tento čtvrtý už byl poměrně nudný, zbytečně zdlouhavý, pořádně se nic nedělo a chyběl tomu i ten pověstný humor.

Je pravda, že Chloe a Lucas jsou typické postavy, ovšem autorka zase zvládla jejich popis a povahu napsat tak, aby jste si je zamilovali. Postavy v knize jsou příjemné, ale místy jsou jejich "přeměny" až kýčovité. Tak to ovšem chodí u těchto knih..

Na druhou stranu, já jako psí máma oceňuji, že se autorka věnuje příběhu, kde hlavní roli hraje starost o opuštěné psy a k tomu o rasu pitbull. To je jedno velké (a asi jediné) plus. A přiznám se, v jednu chvíli, kdy šlo o záchranu opuštěného pitbulla mi kápla slza. A to z toho důvodu, že jsem si tu scénu dokázala naprosto autenticky představit. A musím říct, že autorka si s popisy dokáže opravdu skvěle pohrát.

I když tu nepíšu žádné nadšené věty typu: Je to skvělá kniha... Děj je báječný... a jim podobné, tak se nenechejte mýlit. Kniha je příjemná a oddychová, neříkám, že při čtení si budete kousat nehty a budete jako trní, jak to asi dopadne, ale zpříjemnit si jeden večer touto knihou není až tak špatný nápad. A myslím si, že pro fanoušky autorky je to přímo nutnost.

Takže za mě je kniha průměrná, předvídatelná, ale milá a příjemná. Neotřelý nápad, co se příběhu týče, ovšem to zpracování.. Ale u těchto druhů knih se to dá očekávat.
Nejsem zklamaná ani znuděná, nejsem ani překvapená. Tak nějak jsem tušila, že nebudu skákat radostí 3metry vysoko, ale taky jsem věděla, že v rámci mezí si to čtení užiju a to se taky stalo.

A těším se, až mi napíšete, co vy a Samec? :)

Daramegan



Žádné komentáře:

Okomentovat