středa 12. srpna 2015

Běsni a zuř - Becky Masterman

Autor: Becky Masterman
Orig.název: Rage Against the Dying
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: MOBA
Počet stran: 304
Překlad: Roman Tilcer


"Pokojně nevcházej do dobré tmy. Kvílej, kvílej... nebo vlastně běsni, běsni a zuř..., když se tvé světlo tmí."

Oficiální anotace z databazeknih.cz
Brigid Quinnová dlouhá léta sloužila u FBI jako návnada na nebezpečné sexuální predátory a do předčasné výslužby si odnesla řadu nepěkných zkušeností a trpkých vzpomínek. Nyní se ve vyprahlém arizonském Tucsonu snaží nevyčnívat z davu a žít všední život snovým manželem Carlem a se dvěma psy. Vše se ovšem mění v okamžiku, kdy ji dostihne temná minulost a řidič dálkových kamionů Floyd Lynch se dozná k nechvalně proslulé sérii vražd na Route 66, Brigidině velkému nevyřešenému případu, při němž navíc došlo k únosu a zabití její mladé chráněnky Jessiky. Lynch výměnou za doživotí policii nabízí, že zavede vyšetřovatele k Jessičinu nikdy nenalezenému tělu…

" Začala jsem se k němu prodírat a mumlala jsem: "FBI, FBI", což zabíralo na obyčejné diváky, ale ne na novináře, ti pevně stáli na místečku, které se jim podařilo obsadit a nehnuli se z něj, ani kdybych byla papež a měla průjem."


Můj názor:
Nemám slov. Přijde mi, že ať napíšu jakékoliv slova, nevystihnou přesně to, co mi ta kniha za tři dny čtení dala. Bylo to naprosto strhující dobrodružství, chvílemi morbidní, ale nic, co bych nezvládla. Byla to jízda - po Route 66 - kdy jsem odmítala použít brzdy, abych zastavila. Chtěla jsem jet dál, nohu na plynu a nezpomalovat, dokud nedopadnu vraha.

Brigid byla svéhlavá postarší dáma, která si ovšem v sobě zachovala tu mladou agentku a vše plnila a dělala, jako by se nechumelilo a jí bylo 20. :) Věřte mi, tuto dámu by nechtěl potkat nikdo, kdo má nějaký vroubek, jelikož by mu bylo jasné, že ta o tom vroubku ví, jen se dotyčnému podívá do očí.

Brigid je svým způsobem hlavní postava, která odmítá jakékoliv spekulace, vše si prověřuje do detailů, což je hodně vidět v knize. Když se opět ponořila do případu Jessiky a vraha z Route 66 přišlo mi, že automaticky ji na mysl vyplují věci, které ji nečiní problémy, jak říkám, automaticky a já si sama pro sebe říkala: "Wow, páni, to by mě nenapadlo - nikdy!" :)


"... a mávnutím mě pozdravil i barman, jeden z těch rozesmátých mamlasů, co připomínají kojence s nadváhou."

Aby vynikla dokonalost této knihy, tak jsem vám zde napsala aspoň dvě citace z knihy, které jsou vtipné a dodají knize ten šmrc. I když se zde jedná o vraždy a řezání achilovek - brrrrr, tak díky autorce je to odlehčeno vtipnými komentáři Brigid a můžu říct, že mezi mrtvolami, které se rozpadají je to příjemné zpestření. Snoubí se zde opravdu morbidnost s láskou a krásnou života. :)

Tato kniha se mi líbila ještě z jednoho důvodu... Já totiž nemám ráda, když čtu a hledám vraha a hned v polovině knihy je mi jasné, kdo to udělal. Když mám tušení, tak je to v pořádku, ale když mám jistotu, že na něj ukážu prstem, tak je to špatně. Tady v této knize tomu tak nebylo. Já neměla ani tušení, natož abych ukázala prstem. Zjistila jsem to až opravdu s první větou Brigid, která na to přišla. A pak jsem se klepla do čela a řekla si, že se nebudu rozčilovat, jsem prostě nemehlo, jelikož bych na to nepřišla ani kdyby mi autorka přidala dalších 50 stránek. :)

Pokud se vám tato kniha dostane do ruky, tak ji určitě doporučuji, pokud si ji chcete koupit a vyzkoušet si, zda-li jen já jsem hlupák agent a vy to zvládnete vyřešit i bez Brigid, tak tady ji koupíte v akci.

Děkuji nakladatelství MOBA za poskytnutí recenzního výtisku.
A této knize, jako obvykle detektivkám a thrillerům z tohoto nakladatelství dávám:


Díky za přečtení a případné komentáře :)
Daramegan






Žádné komentáře:

Okomentovat