úterý 9. června 2015

Vražda s vůní mandlí - Camilla Läckberg

Autor: Camilla Läckberg
Orig. název: Snöstorm och mandeldoft
Nakladatelství: Motto
Počet stran: 144
Rok vydání: 2013
Překlad: Vendula Nováková

Oficiální anotaceMartin Molin, kolega Patrika Hedströma z Fjällbacky, samostatně vyšetřuje svou první vraždu Vražda s vůní mandlí připomíná svou atmosférou detektivky Agathy Christie. Policista Martin Molin se nechá přesvědčit, aby přijel za svou přítelkyní Lisette na rodinné setkání na ostrově Valö. Vzápětí po jeho příjezdu se rozpoutá sněhová bouře, která přeruší spojení s pevninou. Když je během večeře zavražděn patriarcha rodu, bohatý dědeček Ruben, změní se zdánlivá rodinná idyla v noční můru. Všem je totiž jasné, že vrahem musí být jeden z nich. A dědečkovy peníze potřebovali všichni…
zdroj: databazeknih.cz

Můj názor:

Když kouknete na DK, tak hodnocení knihy není moc úchvatné, ba naopak, je žalostné. 53. nejhůře hodnocená kniha. A mám být upřímná? Nechápu proč.
Je to sice kniha, která je chvilkama zdlouhavá, rozuzlení se odehrává na poslední stránce, ale přitom je to příjemná oddychovka, určitě lepší než taková ta slavná, no, jak se jmenuje 50 odstínů něčeho... :D

Když se ocitáme na začátku knihy na ostrově, kam se dostanete pouze lodí, ledoborcem a jdeme do malého penzionu, který opravila dvojice lidí a vy si jej můžete pronajmout při dlouhých zimních večerech, je to skvělá představa. Navíc, když začne sněžit tak moc, že sníh dosahuje do půlky oken, při té představě mám chuť se zavrtat do peřiny s knihou a dobrým svařákem a nevylézt pár dní z toho pohodlí.

Je pravda, že mě kniha nijak zvlášť neuchvátila, ale ani bych ji nehodnotila tak špatně. Líbil se mi nápad autorky, líbilo se mi zakomponování peněz, moci a lásky v rodině do tohoto příběhu. Možná jsem zvláštní, trochu jiná, ale já do poslední stránky netušila, jak se to všechno mohlo odehrát.
A i teď, když se podívám zpětně na knížku, tak mi je jasné, že i když bych se snažila, tak bych na to nepřišla. Je pravda, že by si kniha zasloužila trochu "poetičtější" konec, ovšem na druhou stranu, to utnutí všeho bylo svým způsobem to pravé.

A co z této mé recenze vyplývá? Že je to příjemná četba, kterou doporučím určitě lidem, kteří až tak moc nečtou, ale chtějí někde začít. Protože kniha je příjemná, má to nějaký děj a nemůže ublížit. Ba naopak, může naladit na "inteligentnější" díla.

Takže za mě ano! A také proto dávám 4* :)

DaraMegan



Žádné komentáře:

Okomentovat