pátek 19. června 2015

Mysterium Tremendum - Sebastian Rainer

Autor: Sebastian Rainer
Rok vydání: 2015
Počet stran: 260
Nakladatelství: Panteon
Autor obálky: Emil Křižka

Oficiální anotaceAbsolutní odhalení nejtemnějších koutů lidské duše.
Inspirace a posedlost Tizianovým obrazem Apollón a Marsyás.
Neuvěřitelný přerod muže v bytost posedlou svým dílem.
Emoční zážitek z tajemství zvaného mysterium tremendum.
Rázný a hrůzný počin životem zkoušeného muže.

Příběh se odehrává v 70. letech v Beskydech. Mladý výtvarník způsobí autonehodu, která ničivě dopadá na obyvatele vesnice i umělcovu psychiku

Můj názor:
Tak nějak nevím, kde mám začít. Ti, co nečetli toto dílo, nemůžou pochopit, co se teď, po přečtení, ve mě odehrává. Bylo to monumentální, bylo to děsivé, místy brutální, místy mrazící, ale přitom to bylo vážné a velmi smyslné.
To, že se děj odehrává v jednom z mých nejoblíbenějších míst v ČR, tomu dodalo tu opravdovost. Jen co budu mít volný víkend, jdu hledat Čertův strom.

Příběh sám o sobě je částečně komplikovaný, žádný jednoduchý a strohý děj, všechny dějové linie se velmi prolínají a když se začtete, soustředíte se jen a pouze na knihu, přestanete vnímat okolí a vidíte pouze text, tak fantazie se otáčí na plné obrátky, děj je vylíčen velmi reálně a já můžu odpřisáhnout, že jsem tam byla!
V místech, kdy autor popisuje "hnusy" jsem se doopravdy šklebila a otřepávala, při chůzi v noci na záchod, jsem hledala ve stínech postavy s kápí.

Tato kniha ve mne zanechala velikou stopu,.. Vlastně počkejte... Viděli jste film Tajuplný ostrov s Leonardem diCapriem? Pokud jo, tak možná mě teď pochopíte. Po tomto filmu jsem si říkala, co to zase bylo, zdálo se mi, že jsem nepochopila zhola nick ale po pár minutách, kdy jsem začala na to myslet a přemýšlet nad dějem, mi vše začalo dávat smysl a byla jsem překvapená, jak to někdo mohl takto zvládnout napsat. A u této knihy je to naprosto totožné. Za mě je to mistrovské dílo! 

Mám v tuto chvíli, v tomto čase i pocit, že nemůžu vzít do ruky další knihu a číst něco nového, protože si myslím, že to pokazí ten požitek, který mám z Mysteria. 
Tato kniha nemá obdoby. Výborná věc! A trailer? Skvělý!
Naprosto perfektní načasování vydání této knihy, propagace luxusní, trailer neskutečný a samotné dílo bombastické.
Vím, že superlativ je tu poněkud mnoho, ale já je tu prostě musím napsat. Cítím to tak.
Doporučuju!

DaraMegan

P.S. Můj blog můžete sledovat i na fb: zde

Žádné komentáře:

Okomentovat