sobota 20. června 2015

Krev na sněhu - Jo Nesbo

Autor: Jo Nesbo
Rok vydání: 2015
Počet stran: 152
Nakladatelství: Kniha Zlín
Překlad: Kateřina Krištůfková
Autor obálky: Lucie Mrázová

Oficiální anotaceNedokáže jezdit autem pomalu, je měkký jako máslo, příliš snadno se zamilovává, jestliže se rozčilí, ztrácí hlavu a je mizerný v matematice. Něco málo přečetl, ale moc toho neví a rozhodně nemá takové znalosti, které by byly k něčemu užitečné. A píše pomaleji, než roste stalaktit. K čemu se tedy hodí? Je skvělý zabiják. Nemusí přitom jezdit autem, zabíjí většinou lidi, kteří si to zasluhují, a nejsou to žádné složité počty. Alespoň prozatím nebyly. Dokud od šéfa nedostal nový úkol: vyřídit jeho manželku.
zdroj: databazeknih.cz

Můj názor:
Stačí napsat do recenze pouze jedno slovo? Pokud ano, tak SUPER.
Ale asi nestačí, že? No, tak se trochu rozepíšu, i když to bude samá chvála. Tím, že je kniha velmi útlá, pouze pár stránek, k tomu je to svižný děj, kde se zbytečně neotálí, tak dílo "zblajznete" během pár hodin. Já ji zvládla za sobotu.

Ale i když si můžete myslet, že je krátká, tudíž zákonitě musí být o ničem, tak jste na omylu. V ději se jedná o jednu osobu, o jednoho nenáviděného, jednu milovanou, jednu "zlatokopku", jednoho zlého a jednoho horšího. Nemůžete se zaplést s více postavami, je vám naprosto jasné, kdo a v čem má prsty. Kdo je odpovědný za právě tu věc a přitom stále doufáte, že to dopadne tak, jak chcete. A přitom konec, no, ten je úžasný. Ten bych nečekala a kdyby jste mi to řekli, tak se vám vysměji do obličeje.

Je to u mě nezvyklé, ale musím trochu vystihnout jednu část díla a to je autorův popis okolí. Protože když čtete ty řádky, cítíte, že mínus 20 je v místnosti, kde se ocitnete a že vám mrzne vše, i nos. Není to popisováno až tak detailně, ale na mě to tak působilo. Nevím, čím to bylo, ale v tu chvíli jsem měla dokonalou iluzi mrznoucího a zasněženého pokoje.

Jsem s knihou spokojená, dostává plný počet.

DaraMegan



Žádné komentáře:

Okomentovat