pondělí 15. června 2015

Básník - Dominik Dán

Autor: Dominik Dán
Rok vydání: 2013
Počet stran: 300
Nakladatelství: Slovart
Autor obálky: Dodo Dobrík

Hanzel, Burger, Krauz - všichni na značky! Toto je trojice svérázných detektivů, členů mord party, kteří řeší vraždy, ale sem tam jsou vysláni i na studenty, kteří se "vzpírají" systému. Krauz jako nováček u Burgera se začíná učit věcem, jak být dobrý vyšetřovatel, být soudruhem tak, jak se patří a chytat špatné lidi. Pouze do domy, než dostane záhadný dopis. Tam je přepsána jeho báseň, která byla uveřejněna ve školním časopise s tím, že je pozměněna a ukazuje na něj, jakožto na pachatele hrůzné vraždy jeho milenky Diany. A kolotoč začíná.. Další vražda a znovu vše ukazuje na Krauze. V tu chvíli už Richard ví, že jde do tuhého a že musí zabrat s kolegy, aby se ospravedlnil. Ale kdo mu podkopává nohy? Kdo na něj tyto věci narafičil? Objeví se ministr, který na něj ukáže jako na viníka a jim se krátí čas. Teď už záleží na tom, jestli jsou šikovní a zvládnout tuto záhadu vyřešit. Je Krauz vinný a jen si hraje na nevinného? Potřeboval se zbavit nepohodlných lidí? Nebo je jen obětí nějakého zločince, který si s ním škaredě zahrává?

Můj názor:

Asi před měsícem se na fb stránkách knižních blogerů objevil status, že se koná "konkurz" na blogery, kteří budou recenzovat výše uvedenou knihu. Já se přihlásila a když mi přišel email, že teda ano, že ji dostanu, měla jsem neskutečnou radost! A kdo by taky neměl. Hrozně jsem se těšila, až si knihu přečtu, protože jsem na ni slyšela samou chválu, vůbec chválu na autora všeobecně. A můžu říct, že oprávněně.
Kniha se čte sama, děj ubíhá rychle a když ji otevřete, tak budete mít velký problém ji odložit, protože je napínavá jako kšandy. Od začátku až do konce! Mám ráda styl detektivek, kdy až do posledních stránek nemáte ani tušení, kdo by mohl být vrah. Stále to ukazuje na jisté lidi, ale na konci se Vám autor postará o takové překvapení, že sotva lapáte po dechu a nemůžete tomu uvěřit.

Autorovo psaní se mi také velmi líbilo, je to syrové, neotřelé, žádné kudrlinky, ale opravdu normální text, slova, rozhovory, které bych očekávala, jak v hospodě, v práci, mezi přáteli či doma. Žádná opatrnost, vše naprosto přirozené. Také díky tomuto, měla pro mne kniha jisté kouzlo.

S klidným svědomím můžu napsat, že knihu opravdu doporučuji, i když místy je trochu morbidní, ale to k tomu opět patří a bude se Vám líbit.
Pokud máte možnost si ji přečíst, koupili jste si ji, můžete si ji půjčit v knihovně, tak běžte do ní. Nebudete litovat. A věřím, že tak jako mne, i Vás nakopne k tomu, abyste se dostali k dalším knihám tohoto autora, Dominika Dána.
A vy, co jste ji četli, taky se tak líbila? Tušili jste, že to tak dopadne? A co ta poslední věta? Stále přemýšlíte? Jako já?

Moje hodnocení na GR: " Dočteno a omlouvám se... I když o tom nikdo neví, protože to bylo v mé hlavě, tak já této knize nedávala moc velké naděje. A teď, po přečtení vím, že to byla chyba. Moc se mi to líbilo, fakt že jo :D i když Burger je evidentně starší chlap, tak já ho žeru! :D"


Nemálo oblíbené hodnocení, tady si troufám dát 5* s naprosto klidným svědomím.
A v neposlední řadě děkuji nakladatelství Slovart za recenzní výtisk, který již má čestné místo v mé knihovně.

Dara Megan

Žádné komentáře:

Okomentovat