úterý 5. května 2015

Dobrodružství milovníka knih - Charlie Lovett

Autor: Charlie Lovett
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Paseka
Počet stran: 352

Oficiální anotacePeter Byerly vlastně ani nevěděl, jak se dostal právě do tohoto antikvariátu. Před devíti měsíci jím otřásla smrt jeho milované manželky Amandy, přestěhoval se ze Severní Karolíny na anglický venkov a doufal, že se tu znovu vrátí ke svému koníčku - sbírání a restaurování vzácných tisků. Když však otevře svazek z 18. století o shakespearovských podvrzích, vypadne z něj - Amandin portrét! Přestože akvarel očividně pochází z viktoriánských časů, podobnost je tak neuvěřitelná, že Petera posedne myšlenka přijít záhadě na kloub. Pátrá po stopách obrazu v historii a nakonec objevuje knihu, která by mohla s jednoznačnou platností říci, zda Shakespeare opravdu byl autorem svých her. Brilantní román o lásce a vzácných knihách tak prozkoumává i jednu z nejdráždivějších literárních záhad všech dob.
zdroj: databazeknih.cz

Můj názor:

Upřímně, vůbec jsem netušila, co mám od této knihy čekat. A až do konce knihy by mne nenapadlo, že se zde dokonale snoubí romantika, dobrodružství, historie, akce, napětí, láska a všechny ostatní možné prvky, které knize dodají ten správný náboj!

Nejvíce se mi na knize líbilo propojení historie (cca rok 1500-1800), minulost hlavního hrdiny Petera a přítomnost.
Historie se odehrává v době, kdy žil a tvořil Shakespeare, kdy psal hry, dozvídáme se o jeho okolí a lidech kolem něj, o tom, jak už v minulosti fungovali antikváři, jak si cenili spisů, dokumentů a knih, volně pak po kapitole přecházíme do minulosti hlavního hrdiny, kde se postupně dozvídáme, jak se seznámil s jeho ženou Amandou, co všechno je spojovalo a co jim dodávalo chuť do života, jaký život vedli a jaké měli důsledky všechny jejich činy a další volný přechod je do kapitoly současnosti, kdy se Peter vzpamatovává z těžkého životního osudu, kdy hledá svatý grál a věří, že někde na něj čeká něco, co odhalí a vynese ho do výšin... Jenže...

Kapitola střídá kapitolu, historie střídá současnost a já si ani neuvědomila, že už je opět ráno. Kniha mne strhla sebou, naprosto jsem ji propadla a když se tam stále mluví o antikvariátech, o starých knihách, mám chuť okamžitě se sbalit a do jednoho antikvariátu vyrazit a zůstat tam hodně dlouho, což udělám hned, jakmile přestane pršet. :)

Opravdu, knihu jsem si hodně oblíbila a už teď se nemůžu dočkat, až vyjde další Lovettův počin, což bude kniha s názvem První dojmy a mohla by snad být ještě tento rok. Určitě budu mezi prvníma, kdo ji bude mít, protože autorův styl psaní mi je hodně blízký, dobře se četl, kupodivu, když se prolínají historické fakta, hodně jmen a letopočty, vůbec jsem v tom neměla zmatek, dokázala jsem se krásně orientovat, což mne fakt těšilo.

Takže, za mne dávám 5*/5* a budu čekat na další knihu. :)

Pěkný den,
DaraMegan

Pokud mi chcete udělat radost, pokud chcete soutěžit, tak, jakmile dosáhne moje fb stránka 200 like, bude soutěž o knihy! :)) odkaz: DaraMegan knihy

Žádné komentáře:

Okomentovat