sobota 9. května 2015

Čtyřka: Divergentní povídky - Veronica Roth

Autor: Veronica Roth
Nakladatelství - CooBoo
Rok vydání: 2014
Počet stran: 192

Oficiální anotaceDva roky předtím, než Beatrice Priorová podstoupila Obřad volby, to samé učinil i Tobias. Po svém překvapivém rozhodnutí se ocitá mezi Neohroženými – zde konečně může zapomenout na svého tyranského otce, přestat být tím ustrašeným klukem schovávajícím se v koutě a žít šťastný život, nebo si to alespoň myslí. Už jako Čtyřka přichází na to, že ani nová frakce není bez problémů – nejen že pro získání postavení jsou Neohrožení ochotni jít přes mrtvoly, ale zároveň skrývají tajemství, které by mohlo rozvrátit celý systém frakcí. O dva roky později Čtyřka cítí, že by měl něco udělat, ale stále netuší co. Teprve dívka, která jako první nováček skáče ze střechy do záchranné sítě, může vše změnit. S ní dokáže napravit celý svět. S ní by Čtyřka opět mohl být Tobiasem.
zdroj anotace: databazeknih.cz

Můj názor:
Pro mě nic nového, vlastně šlo, pouze a jen, opět o převyprávění příběhu, který jsme si přečetli v trilogii. Ano, je to z pohledu Tobiase, alias Čtyřky, ale nic závratného od toho nečekejte. Nenajdete nic nového.

Pro mě pozitivum, které jsem v tom našla, bylo to, že jsem si utvrdila domněnku, že Tobias je úžasná postava.

Určitě nelituji času stráveného nad touto novelou (jedno odpoledne), je to takové hezké shrnutí toho, co se odehrálo a každopádně, jsem ráda, že jsem to četla až teď, pár měsíců po mé premiéře Povstalecké trilogie. Kdybych to četla hned záhy, tak bych se u toho nejspíš nudila, protože je to opakování všeho, co se stalo, takové vymezení většiny důležitých událostí mezi Neohroženými. Ale tím, že jsem se k tomu dostala až teď , jsem se u toho i bavila. Vrátila se zpátky do Jámy, opět se setkala s Tris a Tobiasem, ale nemůžu hodnotit lépe než tak, jak hodnotím. Je to průměr.



Spíš, než tuto útlou knížečku bych si přála, aby Veronica vymyslela nový příběh, s novými postavami, které by byly tak skvělé jako tady a u kterých bych opět ztratila přehled o realitě a prožívala s nimi něco vzrušujícího. Tudíž mi nezbývá než čekat a nechat se překvapit, jestli autorka s něčím takovým přijde. Snad ano.

DaraMegan

Žádné komentáře:

Okomentovat